دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 09:14
در آنا بخوانید؛

تنها زن کابینه چهاردهم بر صندلی وزارت راه تکیه می‌زند؟

تنها زن کابینه چهاردهم بر صندلی وزارت راه تکیه می‌زند؟
وزیر پیشنهادی راه شهرسازی دولت پزشکیان چقدربا مشکلاتی مانندعدم بهره مندی مسکن ملی توسط دهک‌های پائین تا ناتمام گذاشتن پروژه‌های راه و شهرسازی آشناست.
کد خبر : 927054

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالی فرزانه صادق مالجوارد به عنوان وزیر پیشنهادی راه شهرسازی دولت چهاردهم معرفی شد که این مشکلات بخش‌های زیادی از حمل و نقل گرفته تا نحوه قیمت گذاری بلیت ناوگان به مسئله مهم اقتصاد تبدیل شده است.

صادق مالجوارد متولد سال ۱۳۵۵ و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی شده است. معمار و شهرساز ایرانی، در حوزه مدیریت شهری و سیاست گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۲۸ سال سابقه کار بوده است.

صادق مالجوارد از بدو استخدام به عنوان کارشناس دفتر معماری، معاون دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران شهری، معاون شهرسازی اداره کل مسکن استان همدان، مدیر کل دفتر معماری و طراحی شهری و بافت‌های واجد شرایط و پس از آن به مدت کوتاهی مدیر کل شهرسازی شهرداری تهران مشغول به فعالیت بوده است و آخرین سمت اجرایی وی معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بوده است.

صادق مالواجرد پس از کسب اعتماد مجلس و دستیابی به بالاترین سمت وزارت راه و شهرسازی باید با مشکلات زیادی از جمله، عدم بهره مندی مسکن ملی توسط سه تا پنج دهک پائین، عدم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در تامین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، عدم توجه کافی به پتانسیل‌های ترانزیتی کشور، خرابی گسترده جاده ها، ناتمام گذاشتن پروژه‌های راه و شهرسازی، قیمت گذاری‌های غیراصولی بلیت ناوگان حمل و نقل مسافری، بی برنامگی در حمل و نقل باری، بحران فرسودگی، به طور جدی مواجه شود و راهکار نجات از این مشکلات را اجرایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته