دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 13:56
در آنا بخوانید؛

علی‌آبادی وزیر نیروی دولت چهاردهم می‌شود؟

علی‌آبادی وزیر نیروی دولت چهاردهم می‌شود؟
علی آبادی که آخرین پستش وزیر صمت دولت سیزدهم بوده است، حالا به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است تا عیارش در حل مشکلات بخش نیروو توسعه حوزه گسترده انرژی کشورسنجیده شود.
کد خبر : 927033

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۰ سیاستمدار، مدیر ارشد اجرایی و استاد دانشگاه است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و دکترای مهندسی مکانیک با گرایش کنترل است. علی آبادی مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله پیشینه‌های کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت عاملی شرکت مپنا، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

از جمله برنامه‌های علی آبادی حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه‌تمام بود.

این وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم؛ پیشینه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از ۱۳۸۸ تا تیر ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل گروه مپنا بوده‌است.

 

علی آبادی در صورت کسب اعتماد ازمجلس با مشکلات متعددی که با وزارت نیرو رابطه مستقیم و غیر مستقیم دارد مواجه خواهدشد.

وی در صنعت برق ایران با چالش‌هایی از قبیل نبود توان پاسخگویی به نیاز مصرفی به خصوص در ایام پیک، عدم تامین منابع مالی کافی پروژه‌های سرمایه گذاری توسعه و بهینه سازی، بهره برداری نامناسب از منابع خدادادی در خصوص تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، کسری تراز عرضه و تقاضا، بلاتکلیفی در خصوص قیمت برق، حمایت از صنعت برق، نامشخص بودن وضعیت مطالبات صنعت برق از دولت، مشتریان خارجی، کاهش ۴۴ درصدی تولید نیروگاه‌های برق آبی (سدها) به دلیل خشکسالی، ارتقای بهره وری نیروگاه‌های فرسوده، حضور تمام قد دولت در تولید، انتقال، توزیع، صادرات، رقابت نابرابر با بخش خصوصی و عدم تشخیص مزارع رمزارز غیرمجاز روبرو است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته