دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

میدری چقدر با اشتغال و رفاه مردم آشناست!

میدری چقدر با اشتغال و رفاه مردم آشناست!
مسئله بیکاری جوانان از جمله مسایل مهم در برنامه ریزی‌های کلان کشور می‌باشد. چالش‌های مربوط به اشتغال جوانان و مشکلاتی که آن‌ها در ورود به بازار کار، به دست آوردن و حفظ کار مناسب با آن مواجه هستند، هر روز پیچیده تر شده و وظیفه وزیری که قرار است به این وزارت‌خانه راه یابد را سنگین تر می کند.
کد خبر : 927021

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان در نامه ارسالی به مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری را معرفی کرده است.

احمد میدری متولد ۱۳۴۲ در آبادان، اقتصاددان و معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی بوده است.

وی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی فعالیت داشته و بیشتر به دلیل حضور در مناصب دولتی و پژوهش‌های مرتبط با اقتصاد رفاه و سیاست‌های اجتماعی شناخته می‌شود. میدری در دانشگاه‌های ایران تدریس کرده و سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده است و مقالات و پژوهش‌های مختلفی در زمینه‌های اقتصاد توسعه، فقر، نابرابری و سیاست‌های رفاهی منتشر کرده است.

میدری در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران به عنوان مشاور و مدیر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی فعالیت کرده است. وی همچنین در زمینه‌ی سیاست‌گذاری اجتماعی، به ویژه در حوزه‌های حمایت اجتماعی و مبارزه با فقر، شناخته می‌شود.

با توجه به سوابق اجرایی، آموزشی و پژوهشی میدری می‌توان به معاون وزیر کار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، مشاور قائم مقام وزیر اقتصاد، عضو هیئت مدیره بیمه دانا، عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان در دوره نمایندگی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و آبادان، دروس اقتصاد خرد و کلان، پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک و پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

در حالی میدری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس جهت کسب رأی اعتماد معرفی شده است که مسئله بیکاری جوانان از جمله مسایل مهم در برنامه ریزی‌های کلان کشور می‌باشد. چالش‌های مربوط به اشتغال جوانان و مشکلاتی که آن‌ها در ورود به بازار کار، به دست آوردن و حفظ کار مناسب با آن مواجه هستند، هر روز پیچیده تر می شود و وظیفه وزیری که قرار است به این وزارت‌خانه راه یابد را سنگین تر می کند.

عدم تعامل بین موسسات آموزشی و بازار کار، نبود فرصت‌های شغلی کافی و نابرابری فرصت‌های شغلی برای زنان و مردان، ضعف برنامه‌های حمایت از خود اشتغالی، سازمان یافته نبودن بازار کار کشور و کم رنگ بودن نقش موسسات کاریابی و موسسات محل تحصیل در این بازار از جمله مهم‌ترین موانع گذر موفق جوانان محسوب می‌شوند؛ که قطعاً وزیر راه یافته به وزارت کار باید در خصوص برطرف کردن این مشکلات بیش از وزرای قبلی کوشاتر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته