دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

خرید وسایل مورد نیاز پیاده‌روی اربعین چقدر هزینه دارد

خرید وسایل مورد نیاز  پیاده‌روی اربعین چقدر هزینه دارد
علی‌رغم حضور گسترده موکب‌های خدماتی در مسیر زائران و فراهم بودن امکانات رفاهی و مهمانوازی عراقی ها، حرکت در مسیر گرم و بیابانی کربلا آسان نیست و تهیه ملزوماتی برای این سفر ضروری است. وسایل مورد نیازی که هر فرد باید به همراه داشته باشد عموما به چند بخش البسه، خوراکی و لوازم بهداشتی تقسیم می‌شود.
کد خبر : 926998

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیاده روی اربعین به عنوان یکی از شعائر شیعه هر ساله با شکوه خاصی برگزار می‌شود. پیاده روی اربعین به عنوان سفری عرفانی و نماد باشکوه از حرکتی دینی برای هر شیعه سفری مقبول و جذاب است. از همین رو دولت ایران و عراق هر ساله در مسیر این حرکت عظیم تمهیدات بسیاری را فراهم می‌کنند.

اما لازم است به این نکته توجه کنیم که علی‌رغم حضور گسترده موکب‌های خدماتی در مسیر زائران و فراهم بودن امکانات رفاهی و مهمانوازی عراقی ها، حرکت در مسیر گرم و بیابانی کربلا آسان نیست و تهیه ملزوماتی ضروری است. وسایل مورد نیازی که هر فرد باید به همراه داشته باشد عموما به چند بخش البسه، خوراکی و لوازم بهداشتی تقسیم می‌شود. دراین گزارش بررسی می‌کنیم که جز به جز این اقلام چقدر قیمت دارند. 

اولین و ضروری‌ترین مورد برای انجام این فریضه مجهز شدن زائر به کفشی مناسب پیاده روی است. استفاده از کفش‌های سنگین و نو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. کفش‌های اسپرت سبک وزنی که مناسب پیاده روی‌های طولانی هستند بسته به کیفیت و برند و تکنولوژی‌های استفاده شده برای ساخت آن به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

مورد بعدی استفاده از لباس‌های نخی و سبک است که معمولا هر دست لباس نخی برای آقایان شامل پیراهن و شلوار تا یک میلیون تومان هزینه دارد. همچنین بانوان نیز لازم است از چادر‌هایی که برای حمل کوله مناسب باشد استفاده نماید که معمولا بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همراه داشتن یک چفیه یا شال نخی و همچنین کلاه لبه دار نیز برای فرار از آفتاب سوزان عراق لازم است که این موارد نیز تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند؛ خرید عینک آفتابی یووی نیز بین ۴۰۰ تا یک میلیون تومان هزینه دارد. کوله پشتی مناسب برای حمل وسایل نیز بین ۴۰۰ تا ۲ میلیون تومان و یک کیسه خواب سبک نیز تا ۲ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

خرید وسایل مورد نیاز برای پیاده روی اربعین چقدر هزینه دارد

خوراکی‌های مورد نیاز در مسیر

معمولا در تمام مسیر پیاده روی اربعین چراغ موکب‌ها برای پذیرایی از زائران ۲۴ ساعته روشن و مهمانوازی عراقی‌ها در این مسیر نیز زبان‌زد خاص و عام است؛ به طریقی که هیچ کس در این راه گشنه و تشنه نخواهند ماند، اما برای طی این طریق پیش بینی تمهیدات  شخصی نیز مانند هر سفری ضروری است. از این رو همراه داشتن خوراکی‌های فاسد نشدنی و کم حجم مقوی ضروریست.

به همین جهت همراه داشتن انواع آجیل چند مغز، کشمش، بیسکویت، میوه خشک، خرما و مقداری لیمو یا آب لیمو برای تامین انرژی مورد نیاز در طول سفر ضروری است. قیمت هر نیم کیلو گرم آجیل چند مغز بسته به تنوع و محتویات بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است. هر کیلوگرم کشمش تقریبا ۲۳۵ هزار تومان و هر کیلوگرم میوه خشک نیز ۱۳۵ هزارتومان قیمت دارد که به نظر می‌رسد ۲۵۰ گرم کشکش و نیم کیلوگرم میوه خشک برای یک نفر کافی باشد. هر بسته بیسکویت نیز حدودا ۲۰ هزار تومان و هر بطری آبلیمو نیز ۳۰ هزار تومان قیمت دارد.

شایان ذکر است که همراه داشتن مسواک و خمیردندان، حوله و صابون شخصی و همچنین دارو‌های مورد نیاز به همراه نسخه نیز از ضروریات این سفر است.

با توجه به تمام تفاسیر اگر از البسه و کوله پشتی که از قبل دارید استفاده نمایید، حداکثر هزینه خوراکی‌هایی که بایستی در این سفر همراه خود ببرید حداکثر  ۵۰۰  هزار تومان خواهد بود و با احتساب هزینه خرید البسه و لوازم نو، هزینه لوازم سفر به بیش از ۵ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته