دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نظام پزشکی:

ارتباط رسانه و جامعه پزشکی به نفع مردم است

ارتباط رسانه و جامعه پزشکی به نفع مردم است
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: نحوه تصویرسازی از جامعه پزشکی به نفع مردم و سلامت عمومی کشور است.
کد خبر : 926984

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده در مراسم روز خبرنگار با بیان اینکه در حوزه سلامت موضوع خبر رسانی بسیار مهم است، گفت: رسانه نقش بسیار مهمی در آموزش و ارتقای سلامت دارد و خبرنگاران باید مل ارتباطی بین مردم و کارکنان نظام سلامت باشند.

وی بیان کرد: نیاز مردم در حوزه سلامت بسیار تغیر کرده و ما نباید از این تغییرات عقب بمانیم چرا که دیگر نمی‌توانیم به مردم خدمت ارائه دهیم. به همین دلیل خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند در آموزش و ارتقای سواد سلامت مردم، پیشگیری بازتاب نیاز‌های مردم حلقه بین مردم و پزشکان باشد.

رئیس زاده ادامه داد: در حال حاضر میدان جنگ در دنیا عرصه خبر و خبرسانی است، تصویر سازی   قدرت بیشتر از خود قدرت اثر دارد، نقش اصلی را در این صحنه‌ها رسانه‌ها بر عهده دارد. در حوزه سلامت هم تصویر سازی که خبرنگاران و رسانه‌ها انجام می‌دهند بیشترین تاثیر را دارد. تصویر غالب  جامعه پزشکی یک تصویر مردمی، زحمت‌کش و شریف است. نقش رسانه از تصویرسازی جامعه پزشکی، نیاز جامعه پزشکی، خدمات و زحمات جامعه پزشکی بسیار مهم است.

او تاکید کرد: کشف حقیقت، پرداخت درست و شهامت بیان آن کار رسانه‌ها است. ما نمی‌گوییم ناملایمات و مشکلات جامعه پزشکی منتقل نشود، اما مهم است چه تصویری برای مردم غالب شود.

رئیس نظام پزشکی تاکید کرد: ما به جایگاه رسانه‌ها واقف هستیم و تلاش کردیم که ارتباط ما با اصحاب رسانه نزدیک و خوب باشد. به هر اندازه این ارتباط نزدیک‌تر و دلسوزانه‌تر باشد به نفع سلامت مردم است. اگر خدایی نکرده این ارتباط نادرست و مبتنی بر احساسات شخصی باشد دود آن در نهایت به چشم مردم می‌شود. این رابطه برای حل چالش‌ها بسیار مهم است و از همکاران خود می‌خواهم که آنها نیز این ارتباط را گسترش دهند.

رئیس‌زاده، در ادامه به انتظارات جامعه پزشکی از دولت پرداخت و گفت: این برای نخستین بار است که رئیس جمهور عضو سازمان نظام پزشکی بوده و این موضوع موجب افتخار جامعه پزشکی است. بنابراین موفقیت ایشان، سربلندی این جامعه است؛ به همین دلیل یکایک جامعه پزشکی خود را موظف می‌دانند که به رئیس جمهور کمک کنند. بنابراین ارتباط ما  یک ارتباط دوستانه نزدیک و دوستانه است.

وی در ادامه اولویت و انتظار نخست خود و سازمان نظام پزشکی را عمل به اسناد بالادستی عنوان کرد و گفت: اولویت اول این است که اسناد بالادستی در حوزه سلامت ملاک عمل قرار بگیرد، دومین انتظار ما این است که پرداختن به بهداشت و ارتقای سواد سلامت باید بر اساس شاخص و نه کارهای نمایشی باشد.
رئیس سازمان نظام پزشکی ادامه داد: پرداختن جدی به نیروی انسانی در نظام سلامت که در این سه سال مورد غفلت واقع شدند نیز از دیگر انتظارات ما است. چهارمین انتظار ما رفع دغدغه مردم در نظام سلامت است که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، هیچ بیماری نباید درد دیگری جز درد بیماری داشته باشد. بنابراین بیمار نباید دغدغه تخت بستری و امکانات و دارو و تجهیزات پزشکی و هزینه داشته باشد.

وی یادآور شد: پنجمین انتظار و اولویت ما پرداختن به جوانان جامعه پزشکی است که دغدغه آن‌ها کاملا متفاوت از گذشته است. در نهایت نیز انتظار ما برخورد با مداخله غیرمجاز در سلامت است که هم سلامت جامعه و هم عملکرد پزشکان را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته