دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 11:30
با حضور مشکینی در هیئت امنای دانشگاه آزاد هرمزگان؛

۴ طرح مهم اقتصادی درآمدزا با اکثریت آرا تصویب شد

۴ طرح مهم اقتصادی درآمدزا با اکثریت آرا تصویب شد
۴ طرح مهم اقتصادی درآمدزا با اکثریت آرا در بیست دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصویب شد.
کد خبر : 926979

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهار طرح مهم اقتصادی بسته‌بندی و فراوری خرمای پیارم، تولید و پرورش ماهیان زینتی، طرح تولید و فروش مکمل سوخت، طرح هوشمند سازی تأسیسات با بکار گیری تکنولوژی‌های ابری و شبکه‌های بی‌سیم و اینترنت اشیا در بیست دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حداکثر آرا تصویب شد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: شهادت حضرت رقیه سلام‌الله علیها ستاره درخشان و بی غروب جهان تشیع یکی از نقاط قوت شیعیان جهان بوده و که همواره مور د احترام و اعتبار بوده است.

مجید مشکینی با تشریح برنامه‌های جامع دانشگاه آزاد اسلامی به نقش و مأموریت دانشگاه و حرکت به سمت اهداف کلان و چشم‌انداز‌های مورد نظر در نظام‌های تعریف‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه پرداخت و برنامه‌هایی راهبردی را به اعضا گوشزد کرد.

این مقام مسئول؛ تولید علم، دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته، ارتقا جایگاه دانشگاه و توجه به توسعه علوم پایه و تحقیقات بنیادی را جهاد علمی و مستمر دانشگاه آزاد برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد با نگاهی نو و مسئله محور به دنبال کسب مرجعیت علمی و فناوری برای رسانیدن کشور به توسعه همه جانبه و پایدار است.

۴ طرح مهم اقتصادی درآمدزا با اکثریت آرا تصویب شد

مشکینی با اشاره به طرح‌های مطرح شده این جلسه خواستار دقت در تنظیم قرارداد‌ها دانشگاه با شرکت‌های دانش‌بنیان شد و تأکید کرد: باید منافع دانشگاه به خوبی در این قرارداد‌ها دیده شود و اگر سودآوری شرکتی برای مسئولان ابهام‌انگیز بوده قرارداد را بر اساس فروش تولیدات تنظیم سهم دانشگاه را در آن به وضوح مشخص کنند و به جای پرداخت تسهیلات کم‌بهره با تنظیم قرارداد از فروش نه درآمد بتوانند در راستای سوددهی به دانشگاه قدم‌های مثبت و مهمی بردارند.

وی با تأکید بر بهینه‌سازی و به‌کارگیری ظرفیت‌های دانشگاه در اجرای طرح‌های کلان با هدف حل مسائل مهم کشور مطرح کرد: دانشگاه‌ها باید با اجرای طرح‌ها و محصولات نوآورانه و فناورانه خود بتوانند با حضور مؤثر در اقتصاد و کسب‌وکار‌های نوین خود را به‌عنوان دانشگاه کاملاً تأثیرگذار در رفع مشکلات و موانع کشور معرفی کند در این مسیر خطیر هوشمندانه قدم بردارند و از سرمایه‌های دانشگاه به خوبی صیانت و مراقبت کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی توجه به نیاز‌های منطقه و کشور‌های همسایه را مهم قلمداد کرد و توضیح داد: در سفر کاری به افغانستان متوجه تأمین برق منطقه‌ای در بامیان از سایر کشور‌های همسایه بودم و این مهم مرا بر آن داشت تا به فکر تأمین و فروش انرژی خورشیدی و بادی در شرق کشور با محور دانشگاه آزاد باشم، پیشنهاد این طرح را نیز در هیئت رئیسه دانشگاه مطرح و امید می‌رود تا استادان دانشگاهی طرح‌های مطالعاتی خود را در حوزه‌های مختلف در کشور‌های صاحب‌نام و متخصص در صنایع پایه بگذرانند و علوم لازم برای بومی‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های مهم و درآمدزا را دنبال کنند.

مشکینی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارکنان و استادان و سایر مطالبات برون دانشگاهی است که رؤسای واحد‌ها و مراکز دانشگاهی باید با مدیریت مالی و اخذ مطالبات دانشجویان؛ نسبت به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی خود در موعد مقرر اقدام کنند.

۴ طرح مهم اقتصادی درآمدزا با اکثریت آرا تصویب شد

وی با قدردانی از عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته و قرار گرفتن این دانشگاه بین چهار دانشگاه برتر به لحاظ مالی این افتخار بیانگر مدیریت مالی صحیح و تلاش مضاعف این مجموعه در به دست آوردن منابع مالی قابل قبول است.

مشکینی  راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد با حمایت واحد‌ها و مراکز در استان هرمزگان را خواستار شد و اضافه کرد: این استان به دلیل بهره‌مندی از گمرکات، وجود بندر‌های آزاد تجاری و ورود روزانه کالا‌های زیادی به داخل کشور و لزوم صدور استاندارد لازم می‌تواند با ایجاد و تجهیز آزمایشگاه استاندارد نسبت به صدور مجوز کالا‌ها و درآمدزایی به دانشگاه اقدام کند.

به گزارش آنا، این جلسه با حضور اعضا در گلزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان همراه با غبارروبی و قرائت فاتحه آغاز و بعد از بحث و بررسی درباره دستور جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان؛ تصویب بودجه سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و چند طرح اقتصادی درآمدزا به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته