دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مشکینی: به فکر تأسیس شهر جدید با نگاه فناورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم

مشکینی: به فکر تأسیس شهر جدید با نگاه فناورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم
مجید مشکینی عنوان کرد: به فکر تأسیس و توسعه یک شهر جدید با نگاه فناورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار سرمایه‌گذاری مطمئن در بخش‌های مختلف هستیم.
کد خبر : 864255

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید مشکینی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به رویکرد و سیاست‌های جدید دانشگاه برای کسب درآمد از موارد غیرشهریه‌ای گفت: دانشگاه آزاد باید با شناخت نیاز بازار و شناسایی فرصت‌های جدید با تکیه بر آینده‌نگاری در کنار آینده‌پژوهی با سرمایه‌گذاری مناسب و حساب شده این دانشگاه را به سمت درآمد‌های غیرشهریه‌ای سوق دهد تا بتواند درآمد‌های پایدار را در این عرصه برای خود تضمین کند.

وی اضافه کرد: در سال‌های اولیه مدیریت جدید، چابک‌سازی، جمع‌آوری مطالبات شهریه، سرمایه‌گذاری، تجمیع حساب دانشگاه و ... برای کم کردن هزینه‌های دانشگاه با قید فوریت انجام شد و توانستیم از بحران‌های بزرگ مالی و ضررده بودن بخش بزرگی از واحد‌های دانشگاهی عبور و به سمت اقتصاد پایدار حرکت کنیم و منابع پایدار را توسعه بخشیم.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز مسئله مهم در دانشگاه پیدا کردن منابع پایدار است که بتواند ما را در برخی شرایط دشوار کمک کند، سرمایه‌گذاری صرف بر روی جذب دانشجو نمی‌تواند منبع مطمئن و پایدار باشد، بنابراین باید در کنار جذب دانشجوی بیشتر به گسترش منابع پایدار بیندیشیم و در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

مشکینی با بیان اینکه به فکر تأسیس و توسعه یک شهر جدید با نگاه فناورانه و مبتنی بر هوش مصنوعی با توسعه و تثبیت منابع بزرگ مالی در کنار سرمایه‌گذاری مطمئن در بخش‌های مختلف هستیم، یادآور شد: استان هرمزگان با موقعیت عالی برای تثبیت منابع می‌تواند در حوزه‌های فولاد، پتروشیمی، پتروپالایش، پرورش آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی و تأسیس شرکت‌های بازرگانی سرمایه‌گذاری کند و به منابع خوب مالی دسترسی پیدا کند، به همین روال سایر استان‌ها هم می‌توانند با ظرفیت‌های موجود خود این حرکت را توسعه بخشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در این نشست با اشاره به فعالیت‌های واحد‌ها و مراکز استان هرمزگان گفت: برای توسعه بخشیدن به فعالیت‌ها و اندیشه‌های نوآورانه نیازمند بودجه مالی هستیم که باید سازمان مرکزی در این زمینه بستانکاری این استان را پرداخت کند تا بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را به سمت تأسیس هولدینگ تخصصی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مطمئن صنعت سوق دهیم.

محمدحسین رنجبر یادآور شد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی در شهر قلعه قاضی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است تا بتواند در کنار سایر مراکز تحقیقاتی، بوم‌گردی، توسعه گلخانه و ورود جدی به صنعت به نقش خود در توسعه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری عمل کند و از قافله تولید ثروت توسط دانشگاه‌های نسل جدید عقب نماند.

وی به آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی بر راه‌اندازی مراکز آموزشی دریایی یا مراکز تحقیقاتی دریایی در جزیره ابوموسی صحه گذارد و افزود: صحبت‌های اولیه با استانداری هرمزگان انجام گرفته و در صورت موافقت نهایی دانشگاه آزاد و استانداری هرمزگان، این دانشگاه آمادگی دارد به نقش اجتماعی، علمی و پژوهشی خود در جزیره تاریخی ابوموسی جامه عمل بپوشاند.

بیان توانمندی‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های پیش رو توسط رؤسای واحد‌ها و مراکز دانشگاهی استان هرمزگان و رؤسای شورای تخصصی ادامه یافت و مقرر شد پیشنهادهای علمی و عملی را به رئیس این دانشگاه در سازمان مرکزی انتقال دهد تا در جلسات این سازمان مورد بررسی و نتیجه به استان اعلام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته