دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 11:34

۸۵۰ چشمه حمام برای زوار اربعین در عراق آماده شد

۸۵۰ چشمه حمام برای زوار اربعین در عراق آماده شد
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به این‌که خدمت‌رسانی در شهر‌های عراق مانند سال‌های گذشته ادامه دارد، گفت: ۸۵۰ چشمه حمام در چهار شهر کربلا، نجف، کاظمین و سامرا آماده و علاوه بر این ۲ هزار و ۶۵۰ متر خط لوله کمکی به کربلا و نجف انجام شده است.
کد خبر : 926967

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی گفت: در هفت پایانه مرزی استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی، تعداد ۲۶۰ چشمه حمام و ۶۴۰ انشعاب فاضلاب در نظر گرفته شده است.

وی، تامین پایدار آب شرب و بهداشت زائران ابا عبدالله الحسین (ع) و اطمینان از کیفیت آن، راهبرد اصلی این شرکت برشمرد و ادامه‌داد: تعداد ۶۳ تانکر سیار هم در این هفت پایانه مرزی جانمایی شده است که این تانکر‌ها می‌توانند روزانه یک‌هزار و ۲۵۳ مترمکعب آب آشامیدنی در اختیار زائران قرار دهند.

امینی خاطرنشان‌کرد: تلاش شده است تا زائران در عراق هم بتوانند به‌راحتی دسترسی مناسبی به آب شرب، استحمام و سرویس بهداشتی داشته باشند.

وی همچنین از استقرار ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی در شهر‌های کربلا و نجف خبر داد و گفت: شست‌وشوی ۲۷ هزار متر شبکه فاضلاب، سه‌هزار و ۷۰۰ مورد کلرسنجی و ۳۳۰ مورد آزمایش کیفیت آب از دیگر اقدام‌های این شرکت در عراق به شمار می‌رود.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه‌داد: بیش از ۲۲۰ نیروی عملیاتی آبفا در شهر‌های مختلف عراق برای خدمت‌رسانی به زائران حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403 حمام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته