دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

«نقشی بر سنگ» نمایش آثار هنرمندان ایرانی، عربی و فلسطینی/ بخشی از آثار کپی هستند

«نقشی بر سنگ» نمایش آثار هنرمندان ایرانی، عربی و فلسطینی  بخشی از آثار کپی هستند
در نمایشگاه «نقشی بر سنگ» بیش از ۱۰۰ اثر از آثار هنرمندان برجسته ایرانی، فلسطینی و عربی در موزه هنر‌های معاصر به نمایش در آمده است.
کد خبر : 926883

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاح نمایشگاه «نقشی بر سنگ» شامل آثار هنرمندان داخلی و بین‌المللی با موضوع فلسطین مدتی است که در موزه هنر‌های معاصر تهران آغاز شده و تا هجده شهریور نیز برپا خواهد بود.

محمدرضا وحیدزاده نمایشگاه‌گردان این رویداد، منتقد و پژوهشگر هنر در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: آثار نمایش داده شده در این نمایشگاه دو بخش هستند یک بخش آثار اصلی که از گنجینه موزه هنر‌های معاصر بیرون آمده‌اند و بخشی از آنها هم از مجموعه موسسه صبا که شامل آثار هنرمندان عرب و فلسطینی هستند خریداری شده و با ما همکاری دارند.

وی افزود: یک بخش هم آثار روایت فتح و حوزه هنری هستند که بخش مهمی از آثار ایرانی از گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی تهیه شده است که شامل بیش از هشتاد اثر از هنرمندان مختلف دوره‌های تاریخی هستند که با تکنیک‌ها و سبک‌های هنری خاص طراحی شده است.

وحیدزاده با اشاره به اینکه بخشی از آثار نمایشگاه اصل نیستند، گفت: اما چون نمایشگاه ما یک سیر مشخص داشته می‌خواستیم منتظورمان را منتقل کنیم و به ناچار به برخی آثار مراجعه و آنها را پرینت گرفته یا با کیفیت مناسب روی قاب چاپ و روی توضیحات آن نیز نوشتیم که اثر اصل نیست. به عنوان مثال یک غرفه نمایشگاه نقشی بر سنگ اختصاص به هنرمندانی دارد که در همین چند ماه اخیر زیر بمباران اسرائیل شهید شدند و حتی از خود و خانواده و آثارشان هیچ چیز باقی نیست. ما برخی از این تصاویر را با کمک دوستان بازیابی کرده و به نمایش گذاشتیم.

‌وی در پاسخ به این سوال که آیا این آثار در نمایشگاه ونیز نیز به نمایشگاه درآمده یا خیر، گفت: ایران در ونیز با پنج هنرمند و پنج اثر هنری شرکت کرده است و این آثار در حال حاضر در ونیز به نمایش درآمده است. برای اینکه مخاطب ایرانی هم در جریان نمایشگاه ما قرار بگیرد چرا که موضوع هم فلسطین، غزه و مشترک است پس غرفه ویژه‌ای در گالری شماره شش موزه به صورت ویژه در اختیار قرار دادیم البته این غرفه در ونیز با نمایشگاه گردانی امیر عبدالحسینی است، ما سعی کردیم عین همان آثار را با کیفیت مناسب در اختیار دوستان موزه هنر‌های معاصر به صورت‌های کپی قرار دهیم و به همان نحو نمایشگاه ونیز در چیدمان گالری شماره شش قرار گرفته که مخاطبینی که نمی‌توانند از ونیز دیدن کنند در جریان حضور ایران در عرصه بین الملل قرار بگیرند.

به گزارش آنا، در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر از آثار هنرمندان برجسته ایرانی، فلسطینی و بین‌المللی از جمله: زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا، ایرج اسکندری، حسین خسروجردی، ناصر پلنگی، غلامعلی طاهری، مصطفی گودرزی، مرتضی اسدی، عبدالحمید قدیریان، احمد اسفندیاری، محمدعلی ترقی‌جاه، حبیب‌الله آیت‌اللهی، علی وزیریان، مصطفی ندرلو، سلیمان منصور، نبیل عنانی، مصطفی حلاج، مونا سعودی، کمال بلاطه، نوید نبعه، برهان کرکوتلی، عبدالمعطی ابوزید، عبدالرحمن المزین، حسین سعید، توفیق عبدالعال، ابراهیم هزیمه، محمد الشاعر، جمال افغانی، مارک ویریش، کلود لازار و … به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته