دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 11:41

نایب‌قهرمانی یک دانشگاه آزادی در مسابقات «کلیستنیکس» کرمانشاه

نایب‌قهرمانی یک دانشگاه آزادی در مسابقات «کلیستنیکس» کرمانشاه
کارمند دانشگاه آزاد اسلامی عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات «کلیستنیکس» استان کرمانشاه را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 926764

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید پاشایی رئیس اداره تعمیر و نگهداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه نایب قهرمان مسابقات کلیستنیکس استان کرمانشاه شد.

در مسابقات استانی کلیستنیکس که در محل استادیوم جانبازان کرمانشاه و با حضور ۱۹ ورزشکار، قهرمان بدنساز و مطرح استان برگزارشد، پاشایی پس از دست و پنجه نرم کردن با رقبا در مسابقات تخصصی بارفیکس و پارالل به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

پاشایی با ۴۵ سال سن مدت‌هاست که در زمینه بدنسازی فعالیت دارد و جزء پیشکسوتان این رشته در استان کرمانشاه محسوب می‌شود و در رده بزرگسالان با حریفانش رقابت کرد و به مقام دوم دست یافت.

نایب‌قهرمانی کارمند دانشگاه آزاد در مسابقات «کلیستنیکس» استان کرمانشاه

پاشایی توسط سعید مرادی مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به این مسابقات اعزام شده بود و از نکات مهم دیگر اینکه امیر حیرتی رئیس هیئت آمادگی جسمانی استان کرمانشاه و هادی امام‌پور رئیس هیئت آمادگی جسمانی شهرستان کرمانشاه که هردو از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه هستند در معرفی رشته‌های بدنسازی، آمادگی جسمانی و علاقه‌مندسازی کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به این رشته تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند.

«کلیستنیکس» یکی از انواع تمرین مقاومتی با وزن بدن است و تمریناتی که با وزن بدن‌تان انجام داده‌اید به نوعی زیرمجموعه این ورزش محسوب می‌شوند؛ مانند حرکت اسکات، شنا سوئدی، لانگز و کرانچ.

برنامه ورزشی «کلیستنیکس» از وزن بدن و نیروی گرانش به‌عنوان مقاومت استفاده می‌کنند، این ورزش از طریق حرکاتی مانند کشیدن، هل دادن، خم شدن، پریدن یا تاب خوردن، استفاده از وزن بدن با اضافه کردن وزنه‌های مختلف برای مقاومت موجب افزایش قدرت، تناسب اندام و انعطاف‌پذیری بدن خواهد شد و «کلیستنیکس» علاوه‌ بر بهبود مهارت‌های روانی حرکتی مانند تعادل، چابکی و هماهنگی به وضعیت استقامت قلبی عروقی‌تان کمک خواهد کرد.

تمرینات این ورزش تنوع زیادی دارد و شامل حرکات بسیار ساده مانند اسکات تا حرکات پیشرفته مانند بارفیکس و تمرینات بسیار پیچیده‌تر شبیه ژیمناستیک می‌شود، برنامه ورزشی «کلیستنیکس» می‌تواند مکمل سبک‌های مختلف تمرینی باشد یا می‌توانید آن را به‌تنهایی به‌عنوان یک ورزش حرفه‌ای انتخاب کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته