دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 17:43
در واکنش به گزارش مایکروسافت

ایران: برنامه‌ای برای تهاجم سایبری یا مداخله در انتخابات آمریکا نداریم

ایران: برنامه‌ای برای تهاجم سایبری یا مداخله در انتخابات آمریکا نداریم
نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد با رد گزارش مایکروسافت در مورد دخالت سایبری ایران در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، اعلام کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مسأله داخلی این کشور است و تهران قصد مداخله در آن را ندارد.
کد خبر : 926643

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالات در خصوص گزارشی از مایکروسافت در مورد دخالت ایران در انتخابات آمریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرد: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود.»

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: «ایران هدف و یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد. موضوع انتخابات آمریکا مسأله داخلی این کشور است، و ایران دخالتی در آن ندارد.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: «ایران هیچ هدفی و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد. بخش عمده‌ای از این اتهامات، در چارچوب عملیات روانی برای تحرک‌بخشی کاذب به کمپین‌های انتخاباتی است.»

پژوهشگران مایکروسافت امروز جمعه مدعی شدند که هکر‌های وابسته به ایران در ماه میلادی ژوئن تلاش کردند به حساب کاربری یک مقام بلندپایه آمریکایی دخیل در کارزار ریاست جمهوری آمریکا نفوذ کنند.

گزارش مایکروسافت در تکمیل ادعای مقام‌های ارشد اطلاعاتی ایالات متحده ارائه می‌‎شود که اتهام استفاده از حساب‌های جعلی برای پاشیدن بذر نفاق سیاسی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به ایران نسبت می‌دهند.

حتی ادعا شده که این اقدامات بخشی از تلاش برای اثرگذاری بر نتیجه انتخابات در ایالت‌های کلیدی با بیشترین تعداد رای‌دهندگان مردد است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته