دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1403 - 12:57

هریس به تحریم تسلیحاتی اسرائیل «نه» گفت

هریس به تحریم تسلیحاتی اسرائیل «نه» گفت
مشاور امنیتی نامزد حزب دموکرات آمریکا می‌گوید که وی قصدی برای حمایت از تحریم تسلیحاتی اسرائیل نیست- نشانه‌ای مبنی بر اینکه خانم «هریس» فقط در حرف و نه در عمل با آنچه که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، مخالف است.
کد خبر : 926617

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فیل گوردون» مشاور امنیت ملی «کامالا هریس» معاون ریاست‌جمهوری آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در پستی در شبکه ایکس نوشت: «هریس از تحریم تسلیحاتی اسرائیل حمایت نمی کند».

وی در ادامه با اشاره به موضع روشن معاون رئیس جمهور ایالات متحده، اذعان کرد که او همیشه از قابلیت دفاعی اسرائیل در مواجهه با ایران و نیروهایی که توسط ایران پشتیبانی می شوند؛ اطمینان حاصل خواهد کرد.

این اظهارنظر تنها یک روز پس از دیدار هریس با طرفداران و حامیان فلسطین در «دیترویت» میشیگان منتشر شده است.

در این دیدار، حامیان فلسطین خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل توسط آمریکا شده بودند.

هریس در حالی حاضر به حمایت عملی از مردم فلسطین و پایان دادن به پشتیبانی تسلیحاتی ایالات متحده از این رژیم نسل‌کش نشده است که پس از دیدار اخیر خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بر پایان‌دادن به وضعیت مصیبت‌بار مردم غزه و برقراری هر‌چه‌سریعتر آتش‌بس در این منطقه تأکید کرده بود.

پیش از این، حامیان فلسطین در آمریکا تصریح کرده بودند که نمی‌توان تنها به گفته‌های هریس دلخوش بود و آن‌ها منتظرند تا اقدامات عملی او را ببینند. موضع اخیر هریس باردیگر بر رویکرد مشابه او با پیشینیان خود از جمله «جو بایدن» سکان‌دار فعلی کاخ سفید در قبال مسئله غزه و فلسطین صحه گذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته