دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 17:40
در کمیسیون امنیت ملی؛

باقری: وزارت خارجه از تمام ظرفیت‌های خود برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کند

باقری: وزارت خارجه از تمام ظرفیت‌های خود برای پیگیری ترور شهید هنیه استفاده می‌کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی آقای باقری در ارتباط با موضوع ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد که دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.
کد خبر : 926266

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور باقری سرپرست وزارت امور خارجه و تعدادی از مسئولان این وزارتخانه در محل این کمیسیون برگزار شد.  

وی توضیح داد: در این جلسه آقای باقری گزارشی از اقدامات و فعالیت‌ها و رویکرد‌های وزارت امور خارجه در دولت شهید رئیسی ارائه داد؛ بنابر گزارش آقای باقری از جمله مولفه‌های مهم سیاست خارجی دولت شهید رئیسی، سیاست همسایگی، تقویت مقاومت، چند جانبه گرایی و عبور از یک جانبه گرایی و مدیریت تعاملات با غرب بود.

رضایی ادامه داد: آقای باقری با اشاره به ظرفیت‌های همسایگان تاکید کرد که ظرفیت‌های بی نظیری در کشور‌های همسایه وجود دارد و سیاست همسایگی در راس سیاست خارجی دولت شهید رئیسی قرار داشت و تلاش شد تا بیشترین تعاملات و روابط با کشور‌های همسایه برقرار شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در ارتباط با یکجانبه گرایی نیز بیان شد که یکجانبه گرایی به بن بست رسیده و باید الگوی جدید حکمرانی در دنیا اجرا شود. عضویت ایران در بریکس و شانگهای از جمله دستاورد‌های سیاست خارجی در چند سال اخیر بود.

وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع ترور و شهادت شهید اسماعیل هنیه نیز آقای باقری گفت که دستگاه سیاست خارجی ضمن تاکید بر حق پاسخگویی به تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و دیپلماسی عمومی برای پیگیری این موضوع استفاده می‌کند.

رضایی با اشاره به اظهارات شوشتری مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه گفت: آقای شوشتری  وضعیت منطقه و به ویژه در موضوع فلسطین و غزه را تشریح کرد و در مورد آخرین تحولات و مذاکرات آتش بس گزارشی ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این جلسه نکات، مطالب، دیدگاه‌ها و انتقادات خودشان را مطرح کردند که از جمله محور‌های  آن لزوم تعامل منطقی با اروپا و استفاده از ظرفیت اروپا، انتقاد از مواضع اشتباه برخی از کشور‌ها در ارتباط با جزایر سه گانه ایرانی، لزوم اقدام متقابل  در مقابل بستن مرکز اسلامی ایران در هامبورگ آلمان، استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی برای توسعه کشور، لزوم اقناع افکار عمومی و تقویت بعد نظارتی مجلس بود.

رضایی ادامه داد: آقای عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تاکید داشت که در مجلس دوازدهم و در این کمیسیون ظرفیت نظارتی مجلس و کمیسیون تقویت خواهد شد.  

رضایی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه صبح، آیین نامه کمیسیون را تصویب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته