دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1403 - 15:13
در جمع سفرای خارجی مقیم تهران

باقری: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل‌کشی فلسطینی‌ها است

باقری: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل‌کشی فلسطینی‌ها است
سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در نشستی با حضور سفرا و رؤسای نمایندگی‌های مقیم تهران، به تبیین ابعاد حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل‌کشی فلسطینی‌ها است.
کد خبر : 926016

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) ۱۵ مرداد ماه در نشستی با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه شرکت کرد.

وی خطاب به آنها گفت: این نشست به منظور تبیین ابعاد حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در بامداد روز چهارشنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۳ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴) که منجر به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظش برنامه ریزی شده است.

*یک دقیقه سکوت

سرپرست دستگاه دیپلماسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره جایگاه شهید، به روح شهدا ازجمله شهید هنیه درود فرستاد و از مهمانان خواست به نشانه احترام به انسانیت و حرمت گذاری به حق تعیین سرنوشت ملت ستم‌دیده فلسطین و تقبیح ظلم، تجاوز و نسل‌کشی بایستند تا ضمن تلاوت حمد و سوره یک دقیقه سکوت کنند.

باقری ادامه داد: تنها سکوتی که در برابر ظلم، جنایت و اشغالگری جایز است همین سکوت‌های نمادین کوتاه است که فریادی است بی‌‍صدا نسبت به بی‌عدالتی و جفاکاری.

وی افزود: بی‌تفاوتی در برابر بی‌عدالتی موجب بی‌عملی و انفعال می‌شود و بی‌عملی باعث جری‌تر شدن جنایتکار می‌شود و اندک زمانی بعد شاهد عادی‌سازی جنایت و ابتذال شر خواهیم شد.

وی ادامه داد: بی‌تفاوتی و مماشات در برابر شرارت و بی‌عدالتی نوعی قصور اخلاقی است که باعث نضج گرفتن و گسترش شرارت می‌شود. همه وظیفه و مسئولیت اخلاقی داریم که در قبال یکی از بدترین جنایات به جا مانده از قرن گذشته یعنی اشغالگری و استعمار خونین سرزمین فلسطین و آوارگی و نسل‌کشی ادامه دار یک ملت سکوت نکنیم. 

سرپرست وزارت خارجه بیان کرد: هشت دهه است که سرزمین‌های فلسطین اشغال شده و جوانان و پیرانش به قتل می‌رسند؛ زنان و کودکانش مثله می‌شوند و نخبگانش ترور یا محبوس می‌شوند و پروژه هدفمندی برای نسل‌کشی یک ملت در حال اجرا شدن است.

*ترور هنیه بخشی از پروژه نسل کشی فلسطینی‌ها

وی با اشاره به ۱۰ ماه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه عنوان کرد: ترور هنیه بخشی از پروژه نسل‌‌کشی فلسطینی‌هاست و لاغیر. پروژه نسل‌کشی فلسطینی‌ها در چند سطح در حال انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته