دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 15:13

سروری‌مجد: تعمیق فرهنگ حیا و عفت مأموریت اصلی امور زنان و خانواده است

سروری‌مجد: تعمیق فرهنگ حیا و عفت مأموریت اصلی امور زنان و خانواده است
قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد با تبیین اهداف مأموریت امور زنان و خانواده دانشگاه در مقوله تعمیق فرهنگ حیا و عفت گفت: هنر آن است که عفاف در فرزندان و دانشجو نهادینه شود.
کد خبر : 926228

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه به بررسی مفهوم زوجیت و عنوان مجعول برابری جنسیتی پرداخت و اظهار کرد: زن و مرد براساس آیات الهی از نفس واحده خلق شده‌اند؛ از جمله آیات سوره اعراف آیه ۱۸۹ «هو الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیَسْکُنَ إِلَیْهَا ...» که خداوند زوج را مایه آرامش قرار داده و آیه بعد سوره نسا آیه ۱ «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاءً» که خداوند تأکید بر زوجیت زن و مرد و آفرینش هر دو از نفس واحده دارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع نشست و زمان بسیار مناسب برگزاری آن بلافاصله بعد از وقایع روز (اشاره به مسائل اتفاق افتاده در المپیک پاریس) اظهار کرد: حجاب و عفاف از ذات بشر است؛ چه زن و چه مرد. دفاع از انسانیت و فطرت بوده و همجنس‌گرایی نفی فطرت بشری است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: آنچه امروز دنیا به‌نام برابری جنسیتی ادعای آن را دارد در اصل بر پایه اصل سود و لذت بنا نهاده شده و هدف آن استثمار زن است.

سروری‌مجد با تبیین اهداف مأموریت امور زنان و خانواده در مقوله تعمیق فرهنگ حیا و عفت افزود: باید هنر ما این باشد که عفاف در فرزندان و دانشجو که فرزند معنوی ماست نهادینه شود که او در هر شرایطی نه‌تنها خود را حفظ، بلکه با اقناع‌سازی این باور را منتشر کند و در این مهم آقایان بانوان نقش مؤثری دارند.

سروری‌مجد: تعمیق فرهنگ حیا و عفت مأموریت اصلی امور زنان و خانواده است

وی یادآور شد: البته با توجه به نقش چندوجهی بانوان شاید یکی از معانی خیر کثیر همین باشد که زنان در تربیت نسل نقش مهم و ویژه‌ای دارند. نقش‌های دختری، همسری، مادری، مادربزرگ، خاله و عمه بودن ایجاب می‌کند که زنان در مدیریت خانواده و تربیت نسل نقش اساسی داشته باشند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: مدرسه عشق و عاطفه در دامان مادر است؛ این مدرسه از قبل از تولد کار خود را آغاز می‌کند، برخی مسائل تربیتی را خاله یا مادربزرگ بهتر و مؤثرتر از مادر می‌تواند منتقل کند و توجه به این ظرفیت‌ها در فرهنگ‌سازی بسیار مهم است.

سروری‌مجد تأکید کرد: امور زنان و خانواده باید با قوت و قدرت در خلق مفاهیم جدید منبعث از قرآن کریم در تفهیم جایگاه رفیع زن بودن و مادری و توجه به عدالت جنسیتی مطرح شده در آیات الهی پیشرو باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته