دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 13:52

خبرنگاران نزدیک‌ترین قشر برای انعکاس حرف مردم هستند

خبرنگاران نزدیک‌ترین قشر برای انعکاس حرف مردم هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: خبرنگاران سخنگویان ملت و نزدیک‌ترین قشر برای انعکاس حرف مردم هستند.
کد خبر : 926201

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسینعلی سمیعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در جلسه‌ای در این واحد دانشگاهی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، اظهار کرد: خبرنگاران سخنگویان ملت و در این رابطه نزدیک‌ترین و بی‌واسطه‌ترین قشری هستند که مردم می‌توانند مسائل و مشکلات خودشان را از طریق آنان به گوش مسئولان برسانند.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاران مانند ناظرانی بدون چشمداشت برای مسئولان هستند که می‌توانند آلام مردم را بی‌واسطه و با صراحت انعکاس داده و برای مسئولان بازگو کنند. مسئولان اگر می‌خواهند امور جامعه به بهترین نحو پیش رود باید به تذکرات و پیشنهاد‌ها خبرنگاران گوش فرا دهند و آنان را دوست و همکار خود در سازمان مطبوعه خود بدانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه هرقدر سد‌های نظارتی روی خبرنگاران کمتر شود حرف جامعه بهتر منعکس می‌شود، گفت: اگر خبرنگاری با صراحت و با دلسوزی مشکلی از بدنه سازمانی را بیان می‌کند باید قدردان او بود؛ چراکه شاید کارگزاران اطراف مسئول حقیقت را به‌واسطه برخی ملاحظات به او گوشزد نکنند؛ اما عدم وابستگی خبرنگار به آن سازمان باعث صراحت لهجه شده و بدین ترتیب باعث نمایان شدن حقایق می‌شود.

سمیعی تأکید کرد: بدنه رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی شامل اداره کل روابط عمومی، خبرگزاری‌های آنا، ایسکانیوز و نیز روزنامه فرهیختگان در سال‌های گذشته و تاکنون به‌خوبی توانسته‌اند هم انعکاس‌دهنده دستاورد‌های دانشگاه باشند و هم در اشل بین‌المللی و ملی به‌عنوان رسانه‌هایی تأثیرگذار در سطح جامعه خود را معرفی کنند.

وی بیان کرد: اینکه هم‌اکنون و در مقاطع مختلف به رسانه‌های دانشگاه در صداوسیما و سایر خبرگزاری‌ها استناد می‌شود یعنی مجموعه رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی راه را به‌درستی طی می‌کند و می‌توان با تغییر و یا اصلاح و پشتیبانی بیشتر در برخی رویکرد‌ها جایگاه این رسانه‌ها را بیش‌ازپیش رشد و توسعه داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته