دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهادت اسماعیل هنیه چهره عالم را تغییر خواهد داد

شهادت اسماعیل هنیه  چهره عالم را تغییر خواهد داد
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اهمیت فعالیت خبرنگاران در جامعه گفت: اهالی رسانه برای روایت درست، باید در مقام کشف و شهود حقایق باشند.
کد خبر : 926160

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سید امیرحسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام موسوی مقدم و هاشمی معاون فرهنگی برگزار شد.

براساس این گزارش، سید محمد صادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید در این نشست با تسلیت ایام ابراز داشت: امروز سالروز ورود کاروان ال الله به شام و اول ماه صفر است، امروز اکثر رسانه‌های دنیا تلاش میکنند تا جای جلاد و شهید را تغییر دهند، امروز خط مقدم مبارزه با تحریف خبرنگاران و اهالی رسانه هستند.

وی ادامه داد:اهالی رسانه برای این کار باید آموزش ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند از این رو بنیاد شهید باید حمایت کند و خواهد کرد، شاید در حوزه معیشتی نباید مواردی را رسانه‌ای کرد، اما اقدامات فرهنگی قابلیت ترویج دارد.

خبرنگاران با آگاهی‌بخشی نقشی مشابه پیامبران را دارند

در ادامه نشست، حجت الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم  نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: «نباء عظیم» خبر قیامت است، اما این خبر توسط مبشران تشریح می‌شود تا انسان‌ها متوجه شوند خبری در راه است تا هرکه ظلم کرد تاوان دهد، انجا هم فردای قیامت است، خبر عظیم خبری است که بزودی رخ خواهد داد و کسانی هستند که در حال توجیه آن هستند و آن پیامبران آسمانی هستند، اما تفسیر موصع تنها مربوط به قیامت نیست هر خبری که تبشیر باشد را شامل می‌شود اخباری که در دنیا رخ میدهد میتواند عامل بازدارنده باشد و افراد را متوجه مسئولیت خود کند، در دنیا اخبار بزرگی رخ می‌دهد که باید از آنها گفته شود و اتفاقات تبیین شود که مایه درس عبرت شود، اگر بپذیریم موضوع درست است نقشی که پیامبران آسمانی داشتند، برداشتم این است نقش آنها را در عصر و زمان ما خبرنگاران دارند که آگاهی بخشی می‌کنند، بسیاری از حقایق را برای مردم می‌گویند تا در جریان قرار گیرند.

وی ادامه داد: رسالت خبرنگاری بسیار مهم است تا به خوبی تبیین کننده باشد. در کشور قیامتی در ذهن مردم نقش می‌بندد که چه خواهد شد؟ اسرائیل شخصیت برجسته را ترور کرده و ما قرار است خونخواهی کنیم، این ذهنیت‌ها باید توسط خبرنگاران با اطلاع رسانی درست اذهان را برای اتفاقی که قرار است رخ دهد آماده کنند.

موسوی مقدم عنوان کرد: تلقی من این است در طول تاریخ نداریم قیامت گونه اتفاقاتی رخ داده باشد، به دلیل نوع اطلاع رسانی و اگاهی بخشی امروزین را در گذشته نداشتیم امروز در بطن و متن اتفاقاتی قرار میگیریم که در دنیا رخ می‌دهد.

خبرنگاران برای روایت درست، باید در مقام کشف و شهود حقایق باشند

در ادامه نشست قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز داشت: وظیفه خبرنگار بیان حقایق برای عالم است ، او حقیقت رخ داده را به سمع و نظر بقیه میرساند، حقایق عالم را خدا افریده از این زاویه کار همه پیامبران خبرنگاری بوده است، به همین خاطر هم مورد دشمنی بوده اند، چون باطل علم دارد کارش بد است، حتی دشمنان خدا میدانند کار اشتباه میکنند برخوردی که با اهل بیت پیامبر شد و تلاش برای ساکت کردن یا عملیات روانی بنی امیه مانند کاری که امروز اسرائیل انجام می دهد تا خبرنگاران نتوانند کارشان را درست انجام دهند بسیاری از انحرافات عالم بخاطر عناصر تقلبی و بدلی است.

«شهادت» اسماعیل هنیه را در مسیر تغییر تاریخ قرار داد

وی ابراز داشت: ما در جامعه فلسطینی مبارز و مجاهد کم نداشتیم اما اسماعیل هنیه در مقابل سایر رهبران شخصیت ممتاز می شود، او سیر مبارزاتی را طی کرد و «شهادت» او را در مسیر تغییر تاریخ قرار می دهد .شهادت او، قبل و بعد چهره عالم را تغییر خواهد داد، او وارد فضای جهاد فی سبیل الله شد و فقط سبیل الله مهم است، با تفکر پرچمدار حقیقی بیعت میکند، و خدا او را معیار و مبدل به چهره بی بدیل می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در جایگاه خبرنگاری، «روایت» یک اسم نیست، پرداختن به ابعاد مختلف سوژه است بنابراین خبرنگاران باید در مقام کشف و شهود حقایق باشند تا روایت کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران ایثار و شهادت باید مانند همکارانم در بنیاد شهید چون حامل سبک زندگی شهدا هستیم باید از این جنس باشیم.

قاضی زاده در پاسخ به سوالی درباره اقدامات بنیاد شهید در حوزه معیشت گفت: به همت دولت و کمک مجلس، چهارصد هزار خانوار از بنیاد شهید دریافتی دارند، دریافتی بین سه تا پنج برابر افزایش یافته و تلاش ما پرداختی بیش از تورم و جبران سنوات گذشته بود.  قبلا هدیه ای به والدین شهدا میدادیم که اکنون پانزده میلیون تومان شده که عدد کافی نیست درست است چهار و نیم برابر شده اما زندگی آنها با این عدد اداره نمی‌شود ما اخیرا مطالعه ای داشتیم و مقایسه ای با سایرین احساس رضایتمندی در خانواده شهدا بهتر است.

وی درباره انتشار قرارداد ساخت کار هنری آن را محرمانه ندانست اما الزام به انتشار ملزم به رضایت طرفین عنوان کرد و گفت: اگر الزام قانونی باشد می‌توان منتشر کرد در غیر این صورت باید موافقت سمت دوم را هم می‌خواهد.

قاضی زاده در پاسخ به سوالی درباره بهبود شغلی خانواده ایثارگران و اخرین وضعیت واردات خودرو ابراز داشت: کاهش نرخ بیکاری در ابتدای این دولت بالای نوزده درصد بود که به هفت و جهار دهم درصد کاهش یافت البته امار ابتدایی درست نبود ابتدا امار را پالایش کردیم و بعدا صندوق اشتغال افرینی بنیاد شهید بیش از سهمیه منابع جذب کرد.


۲۲۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شغلی داشتیم

وی درباره واردات خودرو گفت: سی هزار نفر مشمول واردات می شوند، آیین نامه واردات خودرو اخیرا اصلاح شد کارهای ابتدایی بنیاد تماما در این مسیر انجام شده است، اما درباره خودرو داخلی که سالها متوقف بود مسیر واگذاری مجددا اغاز شده و با پشتیبانی بنیاد و عرضه تسهیلات ارزان به جانبازارن بالای بیست و پنج درصد و جسمی حرکتی این خودروها ارائه می شود و طی این دو سال ده هزار خودرو واگذار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته