دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ادارات استان اصفهان چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تعطیل است

ادارات استان اصفهان چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تعطیل است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی دو روز پایانی هفته جاری، هفدهم و هجدهم مردادماه به دلیل افزایش دمای هوا و ناترازی انرژی، خبر داد.
کد خبر : 925811

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باتوجه به افزایش دما و افزایش تابش اشعه ماوراء بنفش، کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش کانون‌های گردو غبار و همچنین باتوجه به مشکلات و ناترازی‌های حوزه تأمین انرژی در بخش آب و برق، ستاد مدیریت بحران استان همچون روزهای گذشته تشکیل شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز و با توجه به شرایط موجود و پیش رو و با کسب مجوزات لازم، مقرر شد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفدهم و هجدهم مردادماه ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی استان تعطیل و به صورت دورکار فعالیت نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان تأکید کرد: رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت و آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری ضروری است.

شیشه فروش عنوان کرد: جلوگیری از هر گونه هدر رفت آب از شبکه های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و … با توجه بموقع به شبکه ها و رفع نواقص ضروری است‌.

وی افزود: از آحاد مشترکین خانگی و صنفی صمیمانه تقاضامندیم که در صرفه جویی حداکثری و رعایت اصول بهره وری در مصرف انرژی به منظور عبور از موج گرمای فعلی همکاری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از اصناف بخصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه ها لوستر و… خواسته شده تا پیش از برخوردهای قانونی و اعمال جرائم نسبت به رعایت اصول صرفه جویی حداکثری اهتمام نمایند.

وی ادامه داد: بمنظور ارائه خدمات فوریتی، ۳۲۰ تیم امدادرسان در بخش های آب، برق و اورژانس برای خدمت‌رسانی به مردم استان آماده هستند.

شیشه فروش عنوان کرد: به منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف استفاده از نور طبیعی در طول روز، صرفه جویی در مصرف برق خصوصاً در ساعات اوج مصرف برق، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز تأکید می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته