دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
غفوریان در نشست خبری؛

بودجه ۶۶۰ میلیارد تومانی از مجرای جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال اختصاص یافت

بودجه ۶۶۰ میلیارد تومانی از مجرای جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال اختصاص یافت
معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی گفت: امسال در بودجه کشور تسهیلات ویژه اشتغال و کارآفرینی لحاظ شده که از سوی دولت توزیع می‌شود؛ بر این اساس ۶۶۰ میلیارد تومان از مجرای جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال با حمایت وزارت اقتصاد، وزارت کار و شبکه تعاونی کشور اختصاص می‌یابد.
کد خبر : 925740

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسن غفوریان، معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که امروز (یکشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۳) در محل جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی نسبت به سایر حوزه‌ها با تاخیر ایجاد شد و در اواخر ۷۰ در حوزه اشتغال مسئولیت‌هایی را بر عهده گرفت؛ بر همین اساس برای توسعه اشتغال رویکردی در قالب "کمک و حل نیاز‌ها و مسائل کشور" را پیش گرفتیم.

وی افزود: اشتغال یکی از نیاز‌های مستمر چند سال اخیر بوده و در توسعه کشور، برنامه‌ای تاکیدی است، سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان عاملی را راه اندازی کردیم تا در جهت ورود جهاددانشگاهی برای کمک به دولت در راستای اشتغال و کارآفرینی فعالیت کند، البته در سال‌های گذشته این مسیر کمی دچار تغییر شد.

غفوریان تصریح کرد: ۲ نوع فعالیت را برای اشتغال پیگیری کردیم، اولی مهارت محوری عام است، سالانه بیش از ۷۵۰ هزار فراگیر در دوره‌های آموزش مهارتی و کوتاه مدت تخصصی پوشش می‌دهیم. بخش دیگری از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه اشتغال در همکاری با سایر ارگان هاست، مثلا طرح کلان را داشتیم که ۵۴ هزار شغل در سطح کشور راه اندازی شد.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی ادامه داد: امسال در بودجه کشور تسهیلات ویژه اشتغال و کارآفرینی لحاظ شده که از سوی دولت توزیع می‌شود؛ بر این اساس ۶۶۰ میلیارد تومان از مجرای جهاددانشگاهی برای توسعه اشتغال با حمایت وزارت اقتصاد، وزارت کار و شبکه تعاونی کشور اختصاص می‌یابد.

غفوریان گفت: طی ۵ سال اخیر بیش از ۷۵ هزار آزمون جذب در دستگاه‌های اجرایی برای جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برگزار کرده‌ایم؛ این هدف اگر در دولت‌های بعدی هم مورد توجه قرار بگیرد، می‌توانیم از نیروی انسانی به صورت مطلوب استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهاددانشگاهی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته