دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تاکید کرد؛

اهمیت مصرف مکمل و ویتامین مادران پس از زایمان

اهمیت مصرف مکمل و ویتامین مادران پس از زایمان
رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف مکمل های ضروری بر کیفیت شیرمادر تاثیر زیادی دارد، بر تداوم مصرف مکمل های ضروری و ویتامین های دوران بارداری پس از زایمان نیز تاکید کرد.
کد خبر : 925721

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا طاولی با اشاره به فرارسیدن هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر، گفت: مادران برای داشتن نوزاد سالم، شیردهی به فرزندشان را تا ۶ ماهگی جدی بگیرند.

وی افزود: بدون شک شیردهی مادر به نوزاد در بهداشت روانی مادر مؤثر است، زیرا برخی از مادران پس از زایمان به دلیل اختلالات هورمونی درگیر افسردگی پس از زایمان می‌شوند و در حین شیردهی ارتباط عاطفی بسیار قوی بین مادر و نوزاد برقرار می‌شود.

طاولی افزود: مادران برای اینکه بتوانند در دوران شیردهی، از کیفیت شیر خوبی برخوردار باشند و دچار کمبود ویتامین‌ها از جمله کلسیم نشوند، مولتی ویتامین‌های قبل و حین بارداری را در زمان شیردهی نیز ادامه دهند.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت به نقش سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در ترویج تغذیه با شیر مادر اشاره و تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر هستند، چراکه ارتباط تنگاتنگی با خانوار و مادران دارند و می‌توانند با آموزش‌ها و حمایت‌های لازم، تغذیه با شیر مادر را آموزش و ترویج دهند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در اصلاح این باور غلط که شیردهی مادر به نوزاد سبب تغییر و برهم خوردن تناسب ظاهری آنها می‌شود، تأثیرگذار باشند و فواید تغذیه نوزاد با شیرمادر را ترویج داده و فرهنگ و باور صحیح را جایگزین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته