دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1403 - 10:05
المپیک پاریس| به روز رسانی

رستمیان: امیدوار بودم مدال بگیرم/ تفتیان: همیشه در گروه مرگ قرار می گیرم

رستمیان: امیدوار بودم مدال بگیرم  تفتیان: همیشه در گروه مرگ قرار می گیرم
دونده کشورمان گفت: همیشه در گروه مرگ قرار می‌گیرم! گروهم خیلی سخت بود اما در گروه دیگر با رکورد پایین تر هم صعود کردند.
کد خبر : 925473

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حاشیه رقابت های تیراندازی در المپیک پاریس نشست مشترک مسئولان فدراسیون جهانی تیراندازی و فدراسیون ایران برگزار شد.

در این دیدار عباس محمدی، نایب رئیس فدراسیون تیراندازی ایران با لوچیانو روسی، رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی پیرامون موضوعات مربوط به توسعه رشته تیراندازی در ایران گفت وگو کردند.

در ابتدا عباس محمدی اظهار داشت: بابت برگزاری این دیدار از شما تشکر می‌کنم. در ابتدا سلام رئیس فدراسیون تیراندازی ایران را به شما اعلام می‌کنم. امیدوارم از حمایت‌های شما استفاده کنیم و فرهنگ تیراندازی را بیش از گذشته در ایران گسترش دهیم. ایران استعدادهای زیادی مانند محمد بیرانوند دارد که تلاش می‌کنیم در دوران فعالیت خود آنها را شناسایی و به دنبال معرفی کنیم.

نایب رییس فدراسیون تیراندازی کشورمان عنوان داشت: قطعا در بالا بردن سطح مربیان خود به کمک شما نیاز داریم. تیراندازی ایران این ظرفیت را دارد که جهش داشته باشد و در المپیک بعدی خبرهای خوبی از ایران می‌شنوید.

لوچیانو روسی، نیر ضمن تاکید بر علاقه به فرهنگ و مردم ایران گفت: خوشحالم دختران و پسران ایران هر روز بهتر و بهتر می‌شوند. در بازدید توماس باخ از مسابقات تیراندازی وی خیلی خوشحال شد که بیرانوند با وجود سن کمی که دارد و ۱۶ سال، توانسته در اهداف پروازی به المپیک برسد.

وی اضافه کرد: ما هم آماده هستیم به ایران کمک کنیم. اگر لازم است آکادمی ایجاد کنید تا جوانانی مثل بیرانوند شناسایی کنید.من کاملا آماده هستم کمک کنم دختران و پسران جوان ایران خود را نشان بدهند و هر کاری لازم است و کمکی بتوانم انجام می‌دهم.  داماد من ایرانی است و من ایران را خیلی دوست دارم.

رستمیان: امیدوار بودم مدال بگیرم/ تلاشم را انجام دادم

هانیه رستمیان پس از عنوان ششمی در مسابقات المپیک اظهار داشت: مسابقه سختی بود، فشار مسابقه بالا بود. من تجربه حضور در المپیک را داشتم و امیدوار بودم مدال‌آور باشم اما قسمت نبود. من همه تلاش خود را کردم. امیدوارم از این تجربه خوبی که به‌دست آوردم در المپیک بعدی استفاده کنم.

رستمیان در ادامه در مورد حریفانش گفت: همه فینالیست‌ها جزو ۱۰ نفر اول رنکینگ بودند. تجربه حضور در فینال با آن حریفان را داشتم. این رشته مخصوصا فینال آن اصلا قابل پیش‌بینی نیست اما همه تلاشم را کردم. تجربه ارزشمندی بدست آوردم.

وی در مورد انتظارش از خودش در المپیک تصریح کرد: با توجه به مسابقات گذشته و تمریناتم انتظار فینالیست شدن را داشتم. با رکورد خوبی هم فینالیست شدم و رکورد خودم را زدم. با توجه به تجربه فینال‌ها انتظار مدال از خودم داشتم اما المپیک است و شرایط خود را دارد. تیراندازی است و ناراحتی‌ام از این است که انتظار مدال داشتم.

دختر تیرانداز ایران در پایان تاکید کرد: امیدوارم از این تجربه برای مسابقات بعدی استفاده کنم و زود سهمیه المپیک 2028 را بگیرم و برای کسب مدال تلاش کنم.

سرمربی تپانچه: آرزو می کنم از حالا رستمیان به فکر طلای المپیک لس آنجلس باشد

محسن نصر اصفهانی، سرمربی تپانچه در خصوص عملکرد هانیه رستمیان در فینال المپیک پاریس اظهار داشت: امیدوارم همه از این فینال جذاب لذت کافی را برده باشند. واقعا عملکرد هانیه بی‌نظیر بود. در مرحله مقدماتی سوم شد و با قدرت به فینال آمد. انتظار ما این بود که به فینال راه پیدا کند اما نه با این رکورد عالی. برای اولین بار است که در مسابقات جهانی یا المپیک این امتیازات ثبت می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات رکوردهای بالایی زده شد. هانیه رستمیان در فینال هم رکوردهای خوبی زد. فاصله نفر اول تا هشتم در فینال یک امتیاز بود. من انتظار داشتم رستمیان تنها به فینال راه پیدا کند و بتواند تجربه کسب کند. او توانمندی خود را در مسابقات نشان داده و بین همین نفرات در باکو نایب قهرمان جهان و در کره نایب قهرمان آسیا شده بود.

سرمربی تیم ملی تپانچه تاکید کرد: اینجا فینال المپیک است و نباید آن را دست کم گرفت. من از عملکرد رستمیان راضی هستم و امیدوارم مسئولان نگاه ویژه و بهتری نسبت به قبل به این رشته داشته باشند. مخصوصا بخش زنان که نشان دادند می‌توانند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند. هانیه رستمیان رنک ۵ دنیا است و آرزو می‌کنم از الان برای المپیک لس‌آنجلس به فکر مدال طلا باشد و همه تلاشش را برای آن انجام دهد.

سرمربی تیم ملی تپانچه افزود: از سردار قربانی و همه مسئولان فدراسیون، کمیته و وزارت ورزش، صداوسیما و اصحاب رسانه  تشکر می‌کنم.

حسن تفتیان: در گروه سختی قرار داشتم/ بهترین رکورد فصلم را زدم 

حسن تفتیان بعد از حذف از مرحله مقدماتی رقابت‌های ۱۰۰ متر گفت: دوی خوبی داشتم و رکورد فصل خود را تکرار کردم. بهترین رکورد فصل خودم را زدم اما با این رکورد نتوانستم صعود کنم. رقابت‌های ۱۰۰ متر المپیک همیشه سخت‌ترین ماده است و می‌دانستم که کار سختی دارم اما به صعود امید داشتم. 

تفتیان که سومین المپیکش را تجربه می‌کرد، ادامه داد: تمرینات خوبی داشتم و فکر می کردم صعود می‌کنم. همیشه در مقدماتی با همین رکوردها صعود می‌کنند اما این دوره سطح رقابت‌ها بالاتر بود. ضمن اینکه من همیشه در گروه مرگ قرار می‌گیرم! گروهم خیلی سخت بود اما در گروه دیگر با رکورد پایین تر هم صعود کردند. 

تفتیان در پاسخ به این مطلب که اما تا همین گروه پنج، بین نفرات چهارم و پنجم، سه چهار نفر رکورد بهتری از شما داشتند، گفت: در گروه بعد از من، نفر سوم با ۱۰ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه صعود کرد. او‌‌ در حالی این موضوع را گفت که رکورد او ۱۰ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه شد. 

تفتیان در بخش پایانی این گفت و‌ گو به سوالی درباره شرایط آماده سازی ‌ و اتفاق‌هایی که طی یکی دو سال گذشته در فدراسیون دوومیدانی افتاد، پاسخی نداد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته