دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جزئیات برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» ویژه اربعین امام حسین (ع)

جزئیات برگزاری سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» ویژه اربعین امام حسین (ع)
سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» ویژه اربعین حسینی برگزار می‌شود.
کد خبر : 925412

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های متعدد مختلفی را برای دانش‌آموزان در ایام اربعین حسینی تدارک دیده است. شعار امسال فعالیت‌های اربعین، «کربلا طریق الاقصی» است و استان کرمانشاه به عنوان دبیرخانه اجرایی فعالیت‌ها، انتخاب شده است.

یکی از این برنامه‌ها سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» است.

ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد برای استمرار شور و نشاط حسینی در بین دانش‌آموزان و ادامه حرکت جریان‌سازی دانش‌آموزی در سطح کشور و همچنین تجلیل و تکریم از فعالان این حوزه، سوگواره‌ای با عنوان «عبرات» در چندین قالب هنری و فرهنگی برگزار کند.

سوگواره عبرات هم‌اکنون در بخش ویژه اربعین در صفحه اصلی شاد قرار گرفته و دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به صفحه اصلی، صفحه اختصاصی محرم شاد و صفحه رویدادهای شاد، آثار خود را درباره هر یک از رشته‌های ۹گانه مورد علاقه ارسال کنند که پس از اتمام مهلت ارسال، داوری انجام، برگزیدگان اعلام و به مراسم اختتامیه دعوت خواهند شد.

سوگواره «عبرات» در دو بخش برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در بخش اول دانش‌آموزانی که در ایام اربعین در پیاده‌روی بزرگ و باشکوه شرکت کردند، از حال و هوای این سفر معنوی عکس و فیلم تهیه کرده و برای سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» ارسال می‌کنند.

در بخش دیگر سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» دانش‌آموزانی که در زمینه‌های شعر، داستان، سفرنامه، پوستر، تولیدات رادیویی، خوشنویسی، فیلم کوتاه و مستند، عکاسی، نقالی و پرده‌خوانی استعداد دارند، با تکیه بر مهارت خود و به برکت نام امام حسین(ع) محتواهایی را برای شرکت در سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» تولید کرده و به دبیرخانه این سوگواره ارسال خواهند کرد.

عاشقان حسینی و دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه برای ارسال آثار و ویدئوهای پیاده روی اربعین خود کافی است، در صفحه اصلی شبکه دانش‌آموزی شاد در قسمت رویداد پنجره سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» را انتخاب کنند. در این بخش می‌تواند با انتخاب گزینه ارسال اثر و مشخص کردن نوع اثر خود، محتوای خود را برای این سوگواره دانش‌آموزی ارسال کنند. پس از اربعین جوایزی به نفرات برتر اهدا شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزئیات سوگواره دانش‌آموزی «عبرات» به کانال شاد این سوگواره مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته