دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1403 - 09:03

بایدن سکوت خود را شکست: ترور هنیه اقدام بی‌فایده‌ای بود

بایدن سکوت خود را شکست: ترور هنیه اقدام بی‌فایده‌ای بود
رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری مستقیم، به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران واکنش نشان داد و گفت: کشتن هنیه به حصول آتش‎بس در غزه کمکی نمی‌کند.
کد خبر : 925389

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید کشتن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، فایده‌ای برای آتش‌‎بس نداشت.

این در حالی است که به باور بسیاری، ترور هنیه در تهران به عمیق‌تر و گسترده‌تر شدن دامنه جنگ در غزه و منطقه منجر خواهد شد.

«این اقدام کمکی نمی‌کند»؛ پاسخ محتاطانه بایدن بود به سوالی درباره اینکه آیا قتل هنیه بخت حصول توافق آتش‎بس را به باد داده است؟

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم پیشتر گفته بود «نشانه‌ای نمی‌بینیم مبنی بر اینکه روند مذاکره به طور کلی ساقط شده باشد و همچنان باور داریم توافق روی میز ارزش تلاش کردن را دارد.»

 با این حال، او شب گذشته، در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت که ایران قبلاً هم توانایی و اراده حمله به اسرائیل را از خود نشان داده است- اظهارنظری که می‎تواند به منزله چشم‌انتظاری واشینگتن برای اقدامی مشابه از سوی ایران در پاسخ به ترور هنیه باشد.

بایدن دیروز پنجشنبه، تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل داشته است.

ناگفته نماند که واشینگتن مدعی است که درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، هشدار قبلی دریافت نکرده و اسرائیل بدون هماهنگی این اقدام را انجام داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته