دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1403 - 10:46

درخواست باقری برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی

درخواست باقری برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی
سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر گفت: ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اسرائیل و مقابله با تجاوز تروریستی این رژیم فورا برگزار شود.
کد خبر : 925308

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در خصوص به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان مهمان در تهران حضور داشت،  گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

باقری در این گفت‌وگو ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت ایشان آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایتکارانه مرتکب شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان بیش از ۸۰ کشور دیگر جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور بود و رژیم صهیونیستی با این اقدام جنایتکارانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد.

باقری افزود: این اقدام شنیع باید مورد محکومیت تمامی کشور‌ها قرار گیرد. سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود در اقدام متقابل علیه جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس صرفنظر نخواهد کرد و از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشور‌های اسلامی نسبت به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران خاطرنشان کرد:  ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوز تروریستی رژیم جعلی صهیونیست در اسرع وقت برگزار شود.

فقدان هنیه ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی استقبال کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه خود حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: هنیه شخصیتی بی بدیل در جهان اسلام بود و فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: قطر مجددا این اقدام جنایتکارانه در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته