دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 13:45

قطر درباره آینده مذاکرات آتش‌بس ابراز تردید کرد

قطر درباره آینده مذاکرات آتش‌بس ابراز تردید کرد
نخست‌وزیر قطر می‌گوید وقتی یک طرف ‌گفتگو، مذاکره‌کننده طرف دیگر را ترور می‌کند، دیگر نمی‌توان به سرانجام مذاکرات آتش‌بس غزه خوشبین بود.
کد خبر : 925186

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست‌وزیر قطر که کشورش میانجی‌گری میان اسرائیل و حماس را بر عهده دارد، امروز چهارشنبه درباره موفقیت این روند بعد از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، ابراز تردید کرد.

او که تلاش‌های میانجیگرانه کشورش در مذاکرات آتش‌بس و آزادی اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی را هدایت می‌کند، در پیامی در ایکس نوشت «ترورهای سیاسی و هدف قرار دادن مداوم غیرنظامیان در غزه در حالی که مذاکرات ادامه دارد، این پرسش را مطرح می‌کند که زمانی که یک طرف، مذاکره‌کننده طرف دیگر را ترور می‌کند، چطور روند میانجیگری موفق می‌شود؟ برای صلح به طرف‌های جدی نیاز است».

وی در ادامه گفت: صلح منطقه‌ای و بین المللی به شرکای جدی و موضع جامعه جهانی علیه افزایش تنش و بی توجهی به جان ملت های منطقه نیاز دارد.

پیش‌تر، وزارت خارجه قطر در پستی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، ضمن محکوم‌کردن ترور شهید هنیه، این اقدام را «جنایت فجیع، تشدید خطرناک اوضاع و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بشردوستانه» توصیف کرد.

اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس بامداد امروز در اقدامی تروریستی، به همراه یکی از محافظان خود در تهران به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته