دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1403 - 20:27

ناگفته‌های جدید از شب شهادت «هنیه»/ روایت‌های آمریکا و اسرائیل کاملا اشتباه است

ناگفته‌های جدید از شب شهادت «هنیه»  روایت‌های آمریکا و اسرائیل کاملا اشتباه است
نماینده حماس در ایران جزئیات جدیدی از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران را فاش کرد.
کد خبر : 925448

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «خالد القدومی» نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه جزئیات جدیدی از شب شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی این جنبش را روایت کرد.

القدومی که با روزنامه العربی الجدید گفتگو می‌کرد، روایت روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر شهادت هنیه بر اثر یک بمب، را تکذیب کرد و گفت: «در ساعت یک و ۳۷ دقیقه بامداد، ساختمان [محل اقامت شهید] لرزید. من بلافاصله از اتاق خود خارج شدم و دود غلیظی دیدم. بعد از آن، متوجه شدم حاج ابوالعبد (هنیه) به شهادت رسیده است».

وی ادامه داد: «از شدت لرزش ساختمان، فکر کردم زلزله رخ داده یا صدای رعد بوده است. پنجره را باز کردم، ولی خبری از باران یا رعد نبود. هوا گرم بود. به طبقه چهارم که اتاق خواب شهید بود، رفتیم. دیدم که دیوار و سقف اتاق، فرو ریخته است».

این مقام حماس همچنین گفت: «از وضعیت محل حمله و جنازه شهید هنیه مشخص بود که این حمله با یک پرتابه از هوا یا موشک صورت گرفته است. به هر حال، من نمی‌خواهم وارد جزئیات بیشتر شوم؛ زیرا تیم‌های فنی و تخصصی برادران ما در جمهوری اسلامی مشغول تحقیق هستند و نتایج بعدا اعلام خواهد شد.

قدومی ضمن انتقاد از «روایت‌های منحرف‌کنندهٔ» روزنامه‌های آمریکایی و اسرائیلی دربارهٔ کارگذاشتن بمب زیر تخت‌خواب شهید هنیه، تأکید کرد: واقعیت‌های روی زمین با روایت‌های نیویورک‌تایمز و سخنگوی ارتش اسرائیل در تضاد است. هدف از این روایت‌ها و اظهارات، سلب مسئولیت مستقیم از اسرائیل است تا از این طریق تبعات این جنایت متوجه آن نشود.

نمایندهٔ حماس با تأکید بر اینکه «اسرائیل، طراح و مجریِ این عملیات بوده و با آگاهی و موافقت آمریکایی‌ها آن را انجام داده»، گفت: دولت آمریکا شریک این جنایت است و در جریان سفر به واشنگتن، به نتانیاهو اجازه دادند این جنایت را انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته