دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نادر فلاح در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

«کمبود مخاطب» معضل همیشگی تئاتر

«کمبود مخاطب» معضل همیشگی تئاتر
نادر فلاح بازیگر فعال تئاتر گفت: کمبود مخاطب معضل همیشگی تئاتر ما در ایران است که از ابعاد مختلف می‌توان به آن توجه کرد.
کد خبر : 925061
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «گاوزن» به کارگردانی و نویسندگی میثم عباسی و تهیه کنندگی محمدرضا کاشانی موحد اجرایش در تماشاخانه سنگلج آغاز شد. بازیگران نمایش نادر فلاح، حمید مهین دوست، حدیثه تهرانی، علی برجی، امیر عدل پرور، زیبا کاظمی، علی باقری، امین موذن، مبین آذربایجانی، مانی محمدی، محمدرضا رنجبر، غزاله میرویسی، نورالله معصومی، عرفان سعیدی، میرعلی رازقی، پوریا پارسیان، مهدی محبی، احد توحیدی و امیرحسین آزادی هستند.
 
نادر فلاح بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با آنا گفت: این نمایش داستانی از آتش زدن تماشاخانه سعدی در دوران کودتای بیست و هشت مرداد است. یکی از لوطی‌های تهران عاشق زنی به نام روح انگیز می‌شود که درنمایشی در این تماشاخانه ایفای نقش داشته و پای این عشق می‌ایستد و همه چیزش را هم می‌بازد.
 
وی با اشاره به اینکه نقش همین لوطی را در نمایش بازی می‌کند به نام «ناصر دماوندی» توضیح داد: ناصر دماوندی به خاطر شغلش به ناصر گاوزن هم معروف بوده است.
 
فلاح درباره تجربه همکاری با کارگردان نمایش میثم عباسی گفت: بنده تا به حال با آقای عباسی به عنوان کارگردان همکاری نداشتم، همچنین با آقای کاشانی موحد تهیه کننده نمایش گاوزن هم ارتباطی نداشتم تا اینکه با من تماس گرفتند و نمایشنامه را خواستم و خواندم، از نمایشنامه و نقش راضی بودم و به گروه پیوستم و اعتقاد دارم یکی از بهترین نمایشنامه‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. 
 
وی در پاسخ به این سوال که معضل این روزهای عرصه هنرهای نمایشی را چه می‌داند، کمبود مخاطب را مطرح کرد و افزود: مقداری از این معضل به کیفیت نمایش‌ها هم مربوط است، چون به نظرم هر نمایشی که کیفیت داشته باشد، مخاطب خود را جذب می‌کند، ولی با این وجود هم بعضی از نمایش‌ها مهجور می‌مانند ولی با این وضعیت وجود مخاطب به آن‌ها اقبال نشان نمی‌دهد.
 
فلاح یادآور شد: از سوی دیگر مخاطب هم حق دارد، گاهی همزمان در تهران بیش از سی نمایش به روی صحنه می‌روند و تماشاگران نمایش‌ها محدود هستند، متاسفانه هنوز نمایش در جامعه ما جا نیفتاده است که تعداد کثیری از مردم بخواهند مخاطب ثابت تئاتر باشند، تئاتر با وجود مخاطب معنی پیدا می‌کند و اقتصاد تئاتر به استقبالی که تماشاگر از تئاتر نشان می‌دهد مرتبط است.
 
وی گفت: امیدوارم به هرحال هم کیفیت نمایش‌ها بالا برود، کارگردان‌ها و بازیگران برای بالارفتن کیفیت به خودشان سخت بگیرند و همینطور تماشاگران راضی باشند و دهان به دهان همدیگر را به تماشای نمایش‌ها دعوت کنند.  در نهایت همه شما مخاطبان را به تماشای نمایش گاوزن در تماشاخانه سنگلج دعوتتان می‌کنم و پیشاپیش  امیدوارم از تماشای نمایش گاوزن راضی باشید و لذت ببرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته