دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حاج محمد حاتمیان در گفت‌وگو با آنا:

۷۰ بهار عمرم را نوکری اباعبدالله(ع) کردم/ تا آخر عمر حسینی خواهیم ماند

۷۰ بهار عمرم را نوکری اباعبدالله(ع) کردم  تا آخر عمر حسینی خواهیم ماند
حاج محمد حاتمیان از مداحان برگزیده استان لرستان می‌گوید: من بیش از هفتاد بهار عمرم را گذرانده‌ام و نوکری سیدالشهدا(ع) کردم و اگر خدا عنایت کند، تا آخر عمر حسینی باقی خواهم ماند.
کد خبر : 925549

حاج محمد حاتمیان از مداحان برتر استان لرستان که برای ششمین بار در اجلاس بین‌ المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی (ع) حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: من از پانزده سالگی کار مداحی و ذاکری حضرت اباعبدالله و اهل‌بیت (ع) را شروع کردم. امروز به عنوان سرپرست مداحان و ذاکران حسینی (ع) در خرم آباد و استان لرستان فعالیت دارم و دارای هیئت‌های سوگواری و عزاداری در سطح این استان هستم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من به عنوان مداح نمونه استان لرستان به بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) کرمان دعوت شدم و افتخار می‌کنم که تا این سن که بیش از ۷۰ بهار عمرم را پشت سر گذاشته‌ام، نوکری سیدالشهدا (ع) را کرده‌ام و اگر خدا عنایت کند، تا آخر عمر حسینی هستم. هم اکنون سرپرستی هیئت‌های عزاداری دارالقرآن خرم آباد را که به تدریس و آموزش بانوان مداح لرستان می‌پردازد، عهده دارم. همچنین سرپرستی مجمع ذاکرین و کربلایی‌ های مقیم خرم آباد را برعهده دارم و کلاس های شعر و مداحی را هم در ایام محرم در خرم آباد داریم که پیرغلامان و جوانان مداح در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

حاتمیان گفت: حضور مداحان و ذاکران پیشکسوت در اجلاس پیرغلامان می‌تواند در پیشرفت فعالیت‌های مداحی و ذاکری آن‌ها بسیار مؤثر باشد؛ چراکه برای خودم این گونه بود و طی دوره‌های گذشته که در این اجلاس حضور پیدا کردم، با سبک‌های مختلف عزاداری و سوگواری حسینی آشنا شدم و حتی در برخی از موارد باعث شد که بعضی از اشتباهات و نواقصی را که در فعالیت های مداحی‌ام داشتم، برطرف کنم و در کل اجلاس پیرغلامان یک دورهمی صمیمانه و ستایشگری خالص برای اهل‌بیت (ع) است که به نظرم از هر موقعیتش باید بهره کافی برد. 

وی همچنین گفت:‌برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان که چندین سال است به همت بسیج سازمان صداوسیما و استانداری‌ها و سایر ارگان‌ها برگزار می‌شود و یکی از اهدافش قدردانی از پیرغلامانی است که عمری را به نوکری حضرت اباعبدالله الحسین و اهل‌بیت (ع) پرداخته‌ایم، کار بسیار خوب و باارزشی است و بایستی که جوان‌ها هم در این اجلاس حضور داشته باشند تا از فضایی که در فرایند برگزاری این نوع نشست‌ها شکل می‌گیرد، درس و تجربه بیاموزند و قدر و ارزش پیشکسوتان مداح را بیشتر بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته