دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 03:30
در گفتگو با آنا

نصیرپور: شاخص‌های رهبر انقلاب در انتخاب وزرا رعایت شود

نصیرپور: شاخص‌های رهبر انقلاب در انتخاب وزرا رعایت شود
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توقع ما از دولت این است که شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند را راجع به تک‌تک افراد اعمال و بدون کوچک‌ترین زاویه‌ای افراد حائز شرایط را احراز کنند.
کد خبر : 925017

«مجید نصیرپور» نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با انتقاد از پایان زودهنگام جلسات هیئت دولت گفت: باید بررسی حقوقی انجام شود که چرا آخرین جلسه هیئت دولت هفته قبل بود. 

وی افزود: ما تا بعد از تحلیف و تنفیذ وقت داریم. تازه بعد از تنفیذ هم آقای رئیس جمهور تحلیف می‌شود و بقیه وزرا باید سر کار بمانند تا رأی اعتماد برای کابینه جدید گرفته شود و لذا باید وظایف همگی انجام شود.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر شورای راهبری دولت چهاردهم بر تعیین روند انتخابات وزرا گفت: شورای راهبری نقش مستقیم بر تعیین وزرا ندارد و انتخاب وزرا از بین کاندیدا‌هایی که برای هر دستگاه مطرح می‌شوند به کارگروه‌هایی سپرده شده و آن کارگروه‌ها در فرآیند تعریف شده با امتیازاتی که مشخص شده ۳ تا ۵ نفر را معرفی می‌کند و در نهایت آقای رئیس جمهور تصمیم نهایی را خواهند گرفت و آن شورا نقش مستقیم ندارد.

نصیرپور بیان کرد: توقع ما از دولت این است که شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند را راجع به تک‌تک افراد اعمال و بدون کوچک‌ترین زاویه‌ای افراد حائز شرایط را احراز کنند. همچنین ما معتقدیم کسانی که معرفی می‌شوند امتیاز حداکثری را داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: معتقدم ما نمایندگان مجلس یک تکلیف عقلی داریم و آن این است که به کمتر از ظرفیت حداکثری رأی ندهیم البته من معتقدم که با توجه به اصرار آقای پزشکیان مبنی بر استفاده از نیرو‌های کارآمد در هیئت وزیران حتماً ایشان ملاحظات را اعمال خواهد کرد. ما ۱۹ وزیری می‌خواهیم که قرار است برای ۸۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرد و آنجا مطلقاً جای کارآموزی و کسب تجربه نیست و باید همه ظرفیت‌های حداکثری را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته