دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کنکوری‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بخوانند؛

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳/ نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته چگونه است؟

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳  نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته چگونه است؟
زمان دقیق انتشار نتایج اولیه و نهایی نوبت اول و دوم کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ به همراه دفترچه انتخاب رشته اعلام شد.
کد خبر : 924860

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ با حضور یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم این آزمون با حضور ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در روز‌های ۷ و ۸ تیر برگزار شد. 

دلیل آمار زیاد داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول نسبت به نوبت دوم کنکور سراسری هم این بود که همزمان با نوبت اول این کنکور، آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم مختص دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. 

همزمان با انتخاب رشته، نام‌نویسی و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد

نتایج علمی شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان به صورت نمرات خام در تاریخ ۱۷ خرداد اعلام شد که هم اکنون صورت مجزا در سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org در دسترس است و داوطلبان می‌توانند با ورود به حساب کاربری خود در سامانه یادشده، نمرات خام مکتسبه خود را مشاهده کنند.

نمره‌کل آزمون سراسری (کنکور) برای متقاضیان آزمون سراسری و متقاضیان پذیرش دانشجو معلم و همچنین نمره‌کل آزمون اختصاصی تربیت معلم و نمره‌کل معرفی به مرحله ارزیابی شایستگی معلمی برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم، در هفته آخر خرداد اعلام شد.

 در حساب کاربری داوطلبانی که هم در آزمون سراسری نوبت اول و هم در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، کارنامه نتایج علمی نوبت اول آزمون سراسری و کارنامه نتایج علمی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ به صورت مجزا نمایش داده شده است.

برای داوطلبانی که فقط در یکی از دو آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ نام‌نویسی کرده و در جلسه آزمون حاضر شده‌اند، صرفاً کارنامه علمی مربوط به آزمونی که ثبت‌نام کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

الف) داوطلبان اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان برای متقاضیان پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر نمره خام هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در جلسه آزمون آن شرکت کرده است، سهمیه نهایی، استان محل تحصیل سه سال آخر دوره متوسطه، استان تولد و استان و شهر بومی فرهنگیان نیز نمایش داده می‌شود.

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد/ تشریح نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته در دانشگاه‌ها

 تعریف استان و شهر بومی در پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان با تعریف استان و شهر بومی در آزمون سراسری متفاوت است و ممکن است استان بومی فرهنگیان با استان بومی داوطلب در آزمون سراسری یکسان نباشد.

ب) داوطلبان آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳به داوطلبان آزمون سراسری علاوه بر نمره خام هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در جلسه آزمون آن شرکت کرده است، سهمیه نهایی، استان محل تحصیل سه سال آخر دوره متوسطه، استان تولد و استان بومی نیز نمایش داده می‌شود. 

نکات مهم در خصوص آزمون سراسری ۱۴۰۳ 

کارنامه نتایج علمی داوطلبانی که در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ (تیر ۱۴۰۳) شرکت کرده ۲ اند، در اواخر مرداد اطلاع‌رسانی می‌شود. 

اسامی معرفی شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریور اعلام می‌شود و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دهه اول مهر ۱۴۰۳ یعنی ۱۰ یا ۱۱ مهر منتشر خواهد شد

همزمان با اعلام کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳، در صورت متفاوت بودن گروه آزمایشی اصلی دو یا چند نوبت متقاضی، متقاضیان باید گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) که می‌خواهند از آن انتخاب رشته کند را در حساب کاربری خود مشخص کنند. در صورت عدم تعیین گروه آزمایشی توسط متقاضی، گروه آزمایشی اصلی آخرین نوبت متقاضی ملاک عمل قرار می‌گیرد. یک متقاضی امکان انتخاب رشته از دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد.

پس از انتشار کارنامه علمی آزمون سراسری نوبت دوم ۱۴۰۳ (آزمون تیر ماه ۱۴۰۳)، برای تمام متقاضیان آزمون سراسری اعم از افرادی که فقط در نوبت اول یا دوم و یا هر دو نوبت در سال ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند، کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته هر یک از گروه‌های آزمایشی که داوطلب در آن شرکت کرده است (یک گروه آزمایشی اصلی و گروه‌های هنر و زبان درصورت شرکت در آزمون) شامل بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی، نمره کل سابقه تحصیلی و نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری اعلام می‌شود که متقاضیان لازم است براساس این کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

نمره کل سابقه تحصیلی از سوی وزارت آموزش و پرورش محاسبه و ضمن اطلاع‌رسانی به داوطلبان به این سازمان اعلام و در کارنامه ملاک عمل برای انتخاب رشته درج می‌شود. 

در صورت یکسان بودن گروه آزمایشی دو یا چند نوبت متقاضی، بیشترین نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) در نمره کل نهایی لحاظ و اطلاع رسانی می‌شود.

ملاک دانشگاه‌ها برای پذیرش داوطلبان کنکور سال گذشته در سال تحصیلی جدید 

داوطلبانی که متقاضی گزینش با نمرات اختصاصی آزمون سراسری ۱۴۰۲ بودند، باید جهت انتخاب رشته و گزینش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ حداقل در یک نوبت از آزمون‌های سراسری ۱۴۰۳ نام‌نویسی می‌کردند. 

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد/ تشریح نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته در دانشگاه‌ها

اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور تا پایان مرداد 

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مرداد اعلام می‌شود. همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور ۱۴۰۳ و یا چهار نوبت کنکور‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شرکت کرده اند در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند، اگر کسی انتخاب نکند آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است ملاک عمل قرار می‌گیرد.

کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریور منتشر می‌‎‌شود

هفته اول شهریور؛ انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور

 کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریور منتشر می‎شود. دفترچه شماره دو و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریور انجام خواهد شد. 

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد/ تشریح نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته در دانشگاه‌ها

هفته سوم شهریور؛ زمان انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها 

همزمان با انتخاب رشته، نام‌نویسی و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد. داوطلبانی که علاقمند به رشته‌های بدون آزمون هستند و در کنکور هم شرکت کرده اند نیازی به نام نویسی مجدد ندارند. 

نتایج نهایی کنکور در دهه اول مهر اعلام می‌شود 

نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مرداد اعلام می‌شود

اسامی معرفی شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریور اعلام می‌شود و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دهه اول مهر ۱۴۰۳ یعنی ۱۰ یا ۱۱ مهر منتشر خواهد شد. 

زمان دقیق نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد/ تشریح نحوه پذیرش داوطلبان آزمون سال گذشته در دانشگاه‌ها

۵۰ درصد؛ سهم معدل در کنکور سراسری ۱۴۰۳

در ضمن، در کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی ۵۰ درصد و نمره آزمون ۵۰ درصد تاثیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته