دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

فعالیت ۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی با کد اقتصادی

فعالیت ۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی با کد اقتصادی
وزیر آموزش و پرورش خبر داد: ۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی در کشور کد اقتصادی دریافت خواهند کرد.
کد خبر : 924604

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا، رضا مراد صحرایی در سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، گفت: اساسی‌ترین اشکال ما در حوزه آموزش به‌طور عام و مهارت به طور خاص این است که سن هزینه را در بخش آموزش بالا برده‌ایم و به این ترتیب برگشت سرمایه پایین‌تر آمده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم باید اهتمام ویژه در این خصوص داشته باشد، گفت: باید بر اساس برنامه و هدف گذاری ها این سرمایه گذاری در سن پایین‌تر هزینه شود تا زودتر نتیجه گرفته شود. در همین راستا توسعه متوازن به جایی رسید که این مهارت آموزی سهم قابل توجهی در حوزه اشتغال دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه  در دولت سیزدهم ۱۹۲ دبیرستان ساخته شده ، بیان کرد: در دولت سیزدهم تا امروز ۳۰۰ دبیرستان در حال ساخت است و طبق پیش بینی ها تا ۵۰ درصد دانش‌آموز در دبیرستان‌ها جذب می شوند.

صحرایی تاکید کرد: در آیین‌نامه ملی تقویت مهارت دانش آموزان، هر دانش‌آموز در متوسطه اول ۱۵۰ ساعت و متوسطه دوم ۳۰۰ ساعت باید آموزش مهارتی ببینند که جدا از رشته تحصیلی آنهاست.

وی ادامه داد: این اتفاق مهم در دولت سیزدهم پیگیری شد و ۲۵۰۰ دبیرستان تولیدی کشور کد اقتصادی خواهند گرفت و فعالیت خود را در این زمینه آغازخواهند کرد. 

صحرایی تاکید کرد: کاهش سن اشتغال و مهارت آموزی برای توسعه بخش های مهم بازار کار بسیار مهم است که باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهارت آموزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته