دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز رقابت سه‌روزه منتخبان برتر در رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی

آغاز رقابت سه‌روزه منتخبان برتر در رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی
نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شد.
کد خبر : 924436

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳) افتتاحیه نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ با حضور منتخبان و اساتید راهنما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهزاد رشیدی دبیر اجرایی، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلمنامه‌نویسی، شناسایی و همچنین معرفی استعداد‌های خلاق فیلمنامه‌نویسی در سطح کشور بیان کرد و گفت: فراخوان رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در زمستان سال گذشته صورت گرفت و قالب‌های مدنظر این رویداد، به صورت ایده و خلاصۀ طرح در گونه‌های سینمایِ بلند، کوتاهِ داستانی و سریال بوده است.

به گفته دبیر اجرایی، هیئت داوران این رویداد شامل پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، مصطفی رستگاری، علی مؤذنی و حجت الاسلام حسین رحیم زاده بوده است و این هیئت از میان ۱۰۰۰ اثر که ۳۳۲ نفر به دبیرخانه ارسال کرده بودند، ۹۸ اثر را در دو بخش کوتاه و بلند انتخاب کردند که این ۹۸ نفر در یک فضای رقابتی، طی ۹۰ ثانیه طرح و ایدۀ خود را ارائه می‌دهند.

بهزاد رشیدی گفت: استادان راهنمای رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی شامل محود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهود و استاد رضا حیدر نژاد می‌شوند و طی دورۀ رویداد بر کار گروه‌هایی نظارت می‌کنند که از صاحبان ایده‌های برتر و سایر منتخبان شکل می‌گیرد و ایدۀ خود را به طرح تبدیل می‌کنند.

پس از صحبت‌های دبیر اجرایی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی، رئیس هیئت ارزیابی آثار در جایگاه خود مستقر شد تا فرآیند ارائه ۹۰ ثانیه‌ای منتخبان آغاز شود.

مهدی سجاده‌چی پیش از شروع ارائه این آثار، ضمن توصیف این رویداد به مثابه مسیر ورود علاقه‌مندان به جریان حرفه‌ای، گفت: امیدوارم این مسیر تداوم پیدا کند. هدف از این رویداد باز شدن راهی برای علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی است تا در ابتدا وارد جریان آماتوری به معنای دلخواه و سپس وارد جریان حرفه‌ای سینما و تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.

آغاز رقابت ۳روزه منتخبان برتر در اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی////

با این توضیحات، منتخبان در قالب گروه‌های ۵ نفره به ارائه ۹۰ ثانیه‌ای ایده‌های خود مشغول شدند و پس از پایان این ارائه‌ها ۱۰ نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب شد. بر همین اساس نیز ۱۰ گروهِ کاری شکل گرفت و صاحبان آثار برتر به عنوان سرگروه انتخاب شدند. همچنین سایر شرکت‌کنندگانی که حائز عنوان اثر برتر نشده بودند نیز در قالب اعضای این ۱۰ گروه قرار گرفتند. بر اساس برنامۀ در نظر گرفته شده برای این رویداد، اعضای این گروه‌ها زیر نظر استادان راهنما، برای شکل دهی به طرح کار می‌کنند. طرح‌هایی که در روز پایانی با هم رقابت خواهند کرد.

کارگاه‌های نخستین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی طی سه روز و تا صبح روز نهم مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و در روز پایانی، خروجی این کارگاه‌ها در قالب طرح، با یکدگیر رقابت خواهند کرد. این مرحله در عصر روز سوم رویداد و با ارائه حضوری طرح‌های نهایی و داوری طرح‎ها توسط داوران و سرمایه گذاران انجام خواهد شد و در نهایت جوایز برگزیدگان ارائه خواهد شد.

گفتنی است که اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در راستای رشدِ اقتصاد خلاق و کمک به سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، خانه سینما، کانون فیلمنامه‌نویسان سینما، سازمان سینمایی، دانشگاه علم و فرهنگ، سینما تیکت و شرکت صوتی و تصویری سروش برگزار شده است. این کارگاه‌ها از روز ۷ تا ۹ مرداد در جریان بوده و اختتامیه آن عصر سه شنبه ۹ مرداد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته