دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

فاضل‌زاده: آمایش منطقه‌ای را جدی بگیریم، توزیع مناسب دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد

فاضل‌زاده: آمایش منطقه‌ای را جدی بگیریم، توزیع مناسب دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد
رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام با بیان اینکه اگر آمایش منطقه‌ای و استانی را در نظر بگیریم، قطعاً توزیع مناسب دانشگاه‌ها را خواهیم داشت، تأکید کرد: این فرآیند اکنون معضل بوده و نیازمند سیاست‌های جدی است.
کد خبر : 924400

سیداحمد فاضل‌زاده حقیقی رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا در پاسخ به این سوال که چرا نظام آموزش عالی کشور ارزیابی سختی از دانشجویان در زمان دانش آموختگی آنها ندارد؟ اظهار کرد: توسعه نامناسب دانشگاه‌ها ضربه زیادی به آموزش عالی وارد کرده است؛ البته این روند در مقطعی پاسخگو بوده؛ اما اکنون باید کیفی سازی انجام شود که سیاست کلی وزارت علوم همین است.

وی با بیان اینکه اگر آمایش منطقه‌ای و استانی را در نظر بگیریم، قطعاً توزیع مناسب دانشگاه‌ها را خواهیم داشت، تاکید کرد: این فرآیند اکنون معضل است و نیازمند سیاست‌های جدی است.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام درباره آسیب تعداد زیاد دانشجویان دکتری و به تناسب آن ایجاد شغل مورد نظر گفت: زمانی که دانشگاه‌ها تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بدون برنامه ریزی قبلی افزایش می‌دهند، به تبع نمی‌توان آنها را اتوماتیک جذب بازار کار کرد و همین روند کمک کننده آنها در بحث مهاجرت خواهیم بود.

فاضل زاده تصریح کرد: دانشجویی که عمر و زمان خود را روی مباحث تحقیقاتی تمرکز کرده باشد، وقتی امکانی برای او وجود نداشته باشد چاره‌ای جز مهاجرت به کشور‌های منطقه یا جهان نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بهترین گزینه این است که به تناسب نیاز‌های کشور دانشجو جذب کرده و به حمایت بهتر همین تعداد اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته