دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1403 - 09:32

حسن یزدانی کدام حریفانش را برای المپیک آنالیز می‌کند؟

حسن یزدانی کدام حریفانش را برای المپیک آنالیز می‌کند؟
 حسن یزدانی که با قهرمانی در تورنمنت مجارستان حضورش در المپیک را قطعی کرد، این روزها علاوه بر تمرینات آماده‌سازی، آنالیز کشتی دو تن از حریفانش در پاریس را هم پیگیری می‌کند.
کد خبر : 924366

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا، حسن یزدانی برای سومین بار در پاریس المپیک را تجربه خواهد کرد. او با قهرمانی در تورنمنت رنک‌دار بوداپست، صاحب دوبنده وزن 86 کیلوگرم تیم ملی شد تا در آستانه کسب دهمین مدال جهانی و المپیکش قرار بگیرد. این کشتی‌گیر درحالیکه دیوید تیلور آمریکایی در این رقابت‌ها حضور ندارد، شانس اول کسب مدال طلای المپیک در این وزن محسوب می‌شود.

یزدانی موفق به زدن رکورد جهان پهلوان تختی می شود؟

او دو نشان طلا و نقره از دو المپیک قبلی در ریو و توکیو در کارنامه دارد. حسن یزدانی درحالی آخرین تمریناتش را برای شرکت در المپیک پشت سر می‌گذارد که کار آنالیز دو حریف را نیز در دستور کارش قرار داده است: آرون بروکس، کشتی‌گیر آمریکایی که در انتخابی آمریکا موفق به شکست دیوید تیلور شده و همچنین دورن کورگولیف کشتی‌گیر روسی‌الاصل یونان. یزدانی اگر بتواند این المپیک را با مدال طلا پشت سر بگذارد، اولین گوش شکسته تاریخ کشتی ایران خواهد بود که موفق به کسب دو نشان طلای المپیک شده است و از رکورد یک طلا و دو نقره جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز پیشی خواهد گرفت.

حسن یزدانی کدام حریفانش را برای المپیک آنالیز می‌کند؟

بروکس در چه مرحله ای به یزدانی برخورد می کند؟

یزدانی هرچند سابقه کشتی گرفتن با کورگولیف را دارد اما تاکنون با بروکس مبارزه نکرده است و کشتی‌گیر آمریکایی بدون رنک وارد المپیک خواهد شد. بنابراین هرکجای جدول ممکن است با این کشتی‌گیر برخورد کند. دارنده 9 نشان المپیک و جهانی، در سال‌های اخیر تنها باختی که داشته مقابل دیوید تیلور بوده و مصاف با این کشتی‌گیر آمریکایی را با 5 باخت و تنها یک پیروزی به پایان رساند. تیلور بعد از شکست مقابل بروکس در انتخابی المپیک 2024، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده و جای جان اسمیت را در باشگاه کابوی‌ها گرفت تا رسما کار مربیگری را آغاز کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته