دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نبی: آزادی نشود در اصفهان میزبان قرقیزستان هستیم/ بازی آسیایی استقلال و پرسپولیس در تختی نیاز به بازدید میدانی دارد+فیلم

کد خبر : 924250
06 مرداد 1403 - 14:25
سرپرست تیم ملی گفت: اینکه ورزشگاه تختی استاندارد‌های لیگ نخبگان را داشته باشد پس از بازدید میدانی قابل تشخیص است.  

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمد نبی در مورد اینکه ورزشگاه به جای آزادی برای دیدار تیم ملی با قرقیزستان معرفی می‌شود، اظهار کرد: ۱۵ شهریور با قرقیزستان و ۲۰ شهریور با امارات بازی داریم. پلن اول ما میزبانی از قرقیزستان در استادیوم آزادی و پلن دوم ما اصفهان است. بعد از هفته سوم که ۹ شهریور است، از ۱۰ شهریور ملی‌پوشان به اردو می‌آیند. اگر بازی در پلن دوم و بازی در اصفهان بود، تیم ۱۶ شهریور از اصفهان به امارات می‌رود. از آنجا هم به العین می‌رود، چون بازی‌ها در استادیوم العین برگزار می‌شود. تا ۲۰ شهریور برنامه‌ریزی به این شکل انجام شده است.  

وی ادامه داد: قلعه‌نویی در این هفته دقت نظر بیشتری روی بازیکنان خواهد داشت. لژیونر‌های مدنظر هم به تیم ملی دعوت می‌شوند. راند سوم مسابقات برای ما بسیار مهم است و هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم. با تمام قوا می‌رویم تا بتوانیم از گروهی که در آن هستیم به راحتی صعود کنیم.  

سرپرست تیم ملی درباره اینکه اگر بازی در اصفهان باشد اردوی تیم از ابتدا در این شهر است یا یکی دو روز قبل از بازی تیم اعزام می‌شود، گفت: پیش بینی این است اگر کار‌ها طبق روال انجام شود، تیم ملی یازدهم به اصفهان می‌رود. باید با قلعه‌نویی چک می‌کنیم و ببینیم نظر فنی او چگونه است. آنچه مسلم است پلن اول ما استادیوم آزادی است و شرکت تجهیز و قرارگاه خاتم تلاش‌شان را می‌کنند. امیدوارم به روز بازی برسد ولی نماینده‌های AFC یک هفته زودتر می‌آیند و شوخی بردار نیست. حداکثر تا آخر مرداد تکلیف استادیوم میزبان را برای خودمان و AFC روشن می‌کنیم.  

وی درباره جلسات استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر گفت: با ۱۲ باشگاه در ۱۰ روز اخیر جلسات اختصاصی داشتیم. استادیوم برخی از این تیم‌ها در محیط داخلی و خارجی ایراد‌هایی دارد. مثلاً ورزشگاه یزد نور کافی در داخل ورزشگاه ندارد چه رسد به اینکه بیرون ورزشگاه داشته باشد. نواقص را به باشگاه‌ها اطلاع دادیم و دو هفته مهلت دادیم تا این نواقص را برطرف کنند. دوشنبه با ۴ باشگاه دیگر از جمله استقلال و پرسپولیس جلسه داریم، چون آنها درگیر لیگ برتر و لیگ نخبگان هستند. باید ببینیم وضعیت استادیوم آزادی و نگاه مدیران این دو باشگاه چگونه است. ان‌شاءالله با حضور تاج در جلسه دوشنبه تعیین تکلیف خواهد شد. اتفاقی که برای استانداردسازی افتاده تازه نیست ولی به این دلیل سخت‌تر گرفتیم که اگر سال آینده تیم‌ها نتوانند لایسنس ملی را بگیرند از لیگ برتر خارج شوند.  

نبی یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سخت گرفته و زارعی در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام کرده سخت‌گیری‌ها بیشتر هم می‌شود. از سال ۲۰۱۰ بحث الزامات AFC را داشتیم که هر لحظه تغییر پیدا کرد. استاندارد‌ها قوی‌تر شد و سخت‌گیرانه نیست. بحث ارتقای روشنایی ورزشگاه‌ها به شکلی باشد که شامل فصل بعد هم بشود. این کار‌ها ابتدای باشگاه‌داری است و باید برای هواداران هم فرهنگ‌سازی شود. نهایتاً آنچه مسلم است مدیران باشگاه‌ها ما خوب عمل کردند. مسئولان استانی هم حضور داشته‌اند و مصوبات به هیئت‌های استانی اعلام می‌شود.

وی در مورد اینکه ورزشگاه تختی میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان است اگر ورزشگاه آزادی نرسد، تصریح کرد: جوادی مدیرکل ورزش و جوانان تهران هزینه‌ای را برای به‌روزرسانی ورزشگاه تختی انجام دادند. بیش از ۹۰ درصد ایراد‌های ورزشگاه تختی برطرف شده است. این ورزشگاه آمادگی میزبانی بازی‌های لیگ را دارد. اینکه استاندارد‌های لیگ نخبگان را داشته باشد پس از بازدید میدانی قابل تشخیص است.  

نبی درباره اینکه از واریز مبلع میلیاردی شرکت توسعه و تجهیز به حساب فدراسیون اطلاع دارد، گفت: اطلاع ندارم، اما از طریق سایت فدراسیون اطلاع‌رسانی می‌شود. VAR برای فدراسیون فوتبال نیست و بازی باشگاه‌هایی که در لیگ فعالیت می‌کنند است. اکثر استادیوم‌ها متعلق به شرکت توسعه و تجهیز است. امیدوارم زودتر واریزی انجام شود تا در لیگ برتر و لیک نخبگان از VAR استفاده شود.  

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مشکل سربازی چند بازیکن تیم ملی گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با ریاست نیرو‌های مسلح داشتیم. باید منتظر نظر امیر فولادی باشیم. قاعدتاً دانشجو‌ها مشکلی در داخل و خارج کشور ندارند. بازیکنانی که مشمول شده‌اند باید مسیر قانونی را طی کنند. در جلسه با امیر فوتبال از فدراسیون والیبال و بسکتبال هم بودند و نظرات‌شان را گفتند.  

ارسال نظر
هلدینگ شایسته