دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1403 - 10:54

آغاز لیگ برتر با دو سیستم VAR به صورت چرخشی!

آغاز لیگ برتر با دو سیستم VAR به صورت چرخشی!
دو دستگاه VAR که تاج وعده حضور آنها را داده بود به ایران رسیده و قرار است هفته های ابتدایی با این دو دستگاه به صورت چرخشی در استادیوم ها برگزار شود.
کد خبر : 925907

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طی هفته های اخیر مهدی تاج در پاسخ به این سوال که چه زمانی دستگاه های VAR  وارد ایران می شود مدعی شد که این دستگاه ها به زودی وارد کشور خواهند شد که البته دو دستگاه وارد ایران شده و آماده استفاده است.

البته با وجود اینکه این دو دستگاه وارد کشور شده مکان استفاده از آنها هنوز مشخص نیست چون بسیاری از استادیوم های کشور دچار مشکل و آماده بهره برداری نیستند.با توجه به اینکه هنوز میزبانی یکسری از تیم ها از جمله استقلال و پرسپولیس مشخص نیست قرار شده این دو دستگاه به صورت «رندوم» یا در قالب چرخشی در بازی های لیگ برتر استفاده شود.

با توجه به اینکه 8 بازی در مسابقات لیگ برتر برگزار می شود فدراسیون تصمیم دارد به صورت چرخشی از این دو سیستم استفاده کند و قرار نیست این دو دستگاه به صورت ثابت در استادیوم ها نصب شود. طبق اطلاعات خبرنگار آنا دلیل اینکه هر 8 دستگاهی که فدراسیون سفارش آن را به شرکت تولید کننده داده هنوز آماده نشده به این دلیل است که تولید این سیستم زمانبر است و اینگونه نیست که VAR پیش ساخته و آماده باشد.

روال کار به این شکل است که بعد از واریز مبلغ این سیستم دستگاه ها از طرف شرکت سازنده مهیا می شوند و به همین دلیل هر 8 دستگاهی که فدراسیون سفارش داده، آماده نشده است. البته ظاهرا پیگیری های فدراسیون به اینجا رسیده که اگر عوامل دست به دست هم بدهند و مبلغ هم به موقع پرداخت شود تا پایان نیم فصل تمامی دستگاه ها وارد کشور می شود اما پیش از آن به دو دستگاه فعلی چند دستگاه  دیگر اضافه می شود تا تعداد برگزاری بازی ها با VAR بیشتر شود.

گفتنی است پیاده کردن سیستم چرخشی استفاده از VAR در بازی های پیش رو چندان هم کار ساده ای نیست زیرا نصب این سیستم و باز کردن آن کار سختی است که تکنیسین VAR در ایران باید هر هفته آن را به خوبی در استادویم ها ما انجام بدهد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته