دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 12:56

مسئله گرمای کم‌سابقه و برق به نشست ائمه جمعه استان تهران هم کشیده شد

مسئله گرمای کم‌سابقه و برق به نشست ائمه جمعه استان تهران هم کشیده شد
مدیرکل دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد: باید از طریق خطبه‌های نماز جمعه این نکات به مردم منتقل شود تا فصل گرما را با موفقیت سپری کنیم.
کد خبر : 924239

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت سالروز برپایی نخستین نماز جمعه تهران و بررسی مسائل فرهنگی مذهبی و مشکلات مردمی، نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

مدیرکل دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: گردهمائی ائمه جمعه استان تهران به صورت ماهانه در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود و موضوعات روز و مشکلات مردمی در این هم‌اندیشی بررسی شده و در دستورکار قرار می‌‌گیرد تا مشکلات مرتفع شود، بنابراین ضمن بررسی برخی موارد سیاسی اجتماعی، موارد روزمره و نکاتی که مربوط به معیشت و موارد اقتصادی مردم بوده را در دستورکار قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد فتاحی با تأکید بر مسائل فرهنگی، نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان تهران را بررسی موضوعات روز و برخی موضوعات سیاسی و اجتماعی و هم‌افزایی فکری دانست و آن را فرصت مناسبی برای کاربردی کردن راه‌های برون‌رفت از مشکلات مردم در جامعه عنوان کرد.

وی افزود: یکی از محور‌های این جلسات ماهیانه حضور مدیران ادارات استان تهران است که نکاتی را که مدنظر است بیان می‌کنند تا ائمه جمعه در جریان قرار بگیرند و مباحثی که مربوط به وضع معیشت و شرایط اقتصادی مردم است تا نکات ضروری در آن را به خطبه‌های نماز جمعه و به مردم انتقال دهند.

مدیرکل دفتر شورای سیاستگذاری ائمه استان تهران یادآور شد: در این جلسه آخرین تحلیل‌های سیاسی اجتماعی روز انجام شد و گفت‌وگو‌های خوبی صورت گرفت و یکی از محور‌های این جلسات ماهیانه موضوع مصرف برق بود و در دیدار با مدیران اداره‌کل برق استان تهران، معاون مدیرکل و معاون بخش توانیر کشوری مقرر شد نکاتی که لازم است در روز‌های گرم تابستان از تریبون نماز جمعه به مردم منتقل کنیم.

فتاحی تبیین کرد: در موضوع مدیریت مصرف انرژی مطالبی طرح و مقرر شد از طریق خطبه‌های ائمه این نکات به مردم منتقل شود تا تابستان گرم و فصل گرما را با موفقیت سپری کنیم.

وی تأکید کرد: از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا با برپایی این هم‌اندیشی‌ها کارآمدی ادارات را با همکاری تمام دستگاه‌های شهرستان به‌خصوص موارد ضروری را به نحوه شایسته پیش ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته