دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1403 - 09:00

میزبانی رم از مذاکرات غزه همزمان با طرح شروط جدید از سوی اسرائیل

میزبانی رم از مذاکرات غزه همزمان با طرح شروط جدید از سوی اسرائیل
پایتخت ایتالیا در حالی روز یکشنبه میزبان نمایندگانی از اسرائیل، قطر و آمریکا با تمرکز بر آتش‌بس غزه خواهد بود که تل‎آویو با طرح شروط جدید، حصول توافق با حماس را دشوارتر کرده است.
کد خبر : 924135

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار است در تعطیلات آخر هفته میلادی دیداری با همتایان خود از مصر و اسرائیل داشته باشد.

در این دیدار که میزبانی آن بر عهده رم است، نخست‌وزیر قطر هم حضور دارد و محور گفتگو‌ها بر آتش‎‌بس غزه و توافق تبادل اسرا متمرکز است.

دیدار برای روز یکشنبه و در شرایطی تدارک دیده شده است که طرف اسرائیلی پیش شرط‌های جدیدی را برای توافق مطرح و بر پیچیدگی شرایط افزوده است.

آنگونه که از گزارش «آکسیوس» برمی‌آید؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی مطالبات جدیدی مانند ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر انتقال سلاح و تحرکات رزمنده‌های فلسطینی از جنوب غزه به شمال و همچنین اعطای کنترل بر مرز غزه- مصر را مطرح کرده است. 

منابع آگاه گفته‌اند نتانیاهو مطالبات جدید خود را روز پنجشنبه در کاخ سفید با بایدن مطرح کرد و وعده داد که طرح جدید را ظرف دو روز آینده برای میانجی‌های آمریکایی، قطری و مصری جهت ارائه به حماس ارسال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته