دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1403 - 12:29

کنعانی: نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن، اقدامی ارزشمند و درست است

کنعانی: نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در پکن، اقدامی ارزشمند و درست است
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با استقبال از اقدام اخیر چین در برگزاری نشست آشتی گروه‌های فلسطینی، بر عزم ایران به دفاع از آرمان فلسطین تأکید کرد.
کد خبر : 924065

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پیامی در حساب رسمی خود در یک شبکه اجتماعی، نوشت: نشست گروه‌های فلسطینی در چین در راستای توافق و آشتی ملی، اقدامی ارزشمند و درست است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته با قاطعیت از آرمان ملت فلسطین و اجماع گروه‌های فلسطینی در مقابله با اشغالگری رژیم آپارتاید اسرائیل و حرکت جمعی آنان در مسیر اِعمال حق بنیادین تعیین سرنوشت، تحقق آزادی تمامی سرزمین‌ تاریخی فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

به گزارش آنا، «وانگ ئی» وزیر امورخارجه چین، اوایل روز سه‌شنبه ۲ مرداد، از توافقنامه منعقد شده توسط ۱۴ گروه فلسطینی بر سر ایجاد «دولت موقت وفاق ملی» در نوار غزه پس از جنگ خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد در پایان این نشست دو روزه، گروه حماس نیز توافقنامه وحدت ملی را امضا کرده است.

در بیانیه پایانی نشست، بر وحدت ملی همه جانبه که شامل همه نیروها و گروه‌های فلسطینی و تعهد به تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ۱۸۱ و ۲۳۳۴ تاکید شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته