دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو فرآورده دفع پشه آئدس با تیراژ بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می‌شود

دو فرآورده دفع پشه آئدس با تیراژ بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می‌شود
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دو مورد از ۴ محصول معرفی شده دافع حشرات برای پشه آئدس توسط سازمان بهداشت جهانی، در کشور تولید می‌شود و در داروخانه‌ها موجود است.
کد خبر : 923993

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی ۴ محصول به‌عنوان دافع حشرات را برای پشه آیدس یا همان عامل بیماری تب دنگی معرفی کرده است، گفت: قرار است کشورهای دنیا این محصولات را تأمین و در دسترس مردم قرار دهند.

وی افزود: فرآورده‌های دافع حشره آئدس یا همان عامل بیماری تب دنگی با نام دیت و 3535 IR شناخته می‌شود که اشکال مختلفی از قبیل لوسیون، کرم، قلم و اسپری دارد که نه تنها برای دفع این حشره بلکه برای دفع سایر حشرات از جمله مگس، کنه، ساس و…، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تفاوت فرآورده‌های دفع حشرات در ماندگاری آن است، گفت: دوام این محصولات با یکدیگر متفاوت است و بر اساس درصدی که دارند، می‌توانند ماندگاری متفاوتی داشته باشند. همچنین در صورتی‌که درصد هر یک از این محصولات از حدی بالاتر رود باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که قبل از مصرف حتماً برچسب روی فرآورده‌ها با دقت مطالعه و یا با داروساز مستقر در داروخانه در مورد نحوه استفاده از این محصولات مشورت شود.

به گفته محمدی، بر اساس تمهیدات اندیشیده شده و با همکاری تولیدکنندگان، دو محصول دفع پشه آئدس با تیراژ بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می‌شود تا مشکلی در تهیه آن وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته