دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اتباع برای مراسم اربعین صرفاً از یکی از مرزها باید عبور کنند

اتباع برای مراسم اربعین صرفاً از یکی از مرزها باید عبور کنند
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در حال رایزنی آخرین توافق با عراق برای اتباع خارجه هستیم ولی آن چیزی که مشخص است به‌احتمال زیاد اتباع صرفاً از یکی از مرزها باید عبور کنند که آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
کد خبر : 923905

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار احمدرضا رادان عصر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: در ادامه بازدید از مرزهای هفتگانه که قرار است برای اربعین زائران حضرت اباعبدالله از این مسیرها به زیارت بروند امروز بعد از بازدید از مرز مهران وارد مرز شلمچه شدیم.

وی افزود: اقداماتی که همکاران من در مرزبانی و انتظامی باید انجام می‌دادند تقریباً می‌توان گفت همه اقدامات به پایان رسیده و در چهار موضوع امنیت از مرکز تا به مرزهای هفتگانه، تسهیل درآمدی و کنترل آن برای کاهش حوادث رانندگی، گذرنامه و روابط دیپلماتیک آماده خدمت به زائران هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: روزانه نزدیک به ۶۰ هزار نفر از مردم عزیز ما در اپلیکیشن پلیس من برای گذرنامه زیارتی در حال ثبت‌نام هستند که پس از آماده شدن به منزل آنان پست خواهد شد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه مردم تهیه گذرنامه خودشان را به روزهای آخر موکول نکنند اظهار کرد: در روابط دیپلماتیک و بین‌الملل امروز در بالاترین سطح ارتباطی با برادران کشور عراق هستیم.

سردار رادان تأکید کرد: از حیث انتظامی، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی و سایر امور که مربوط به پلیس است، همه موضوعات آماده هستند تا بتوانیم در خدمت زائران عزیز باشیم.

وی در حوزه اتباع خارجه عنوان کرد: اتباع خارجه باید از کشورهای خودشان ویزا تهیه و سپس سفر زیارتی خود را شروع کنند. همچنین اتباع خارجه که به‌صورت مجاز در ایران زندگی می‌کنند در طرح خادم قرار می‌گیرند.

فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: در حال رایزنی آخرین توافق با برادران کشور عراق در خصوص اتباع خارجه هستیم ولی آن چیزی که مشخص است به‌احتمال زیاد اتباع صرفاً از یکی از مرزها باید عبور کنند که آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سردار رادان در پایان تصریح کرد: گذرنامه زیارتی و دائم حتماً باید از مبدأ تهیه شود و پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهیه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته