دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 09:00

هدف امام هادی(ع) از زیارت جامعه کبیره چه بود؟

هدف امام هادی(ع) از زیارت جامعه کبیره چه بود؟
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد عنوان کرد: امام هادی علیه‌السلام در زیارت جامعه کبیره به جایگاه خداوند متعال در نگاه ائمه اطهار علیهم‌السلام و رابطه اهل بیت علیهم‌السلام با پروردگار اشاره می‌کند و به بیان رابطه مطلوب شیعیان با امام می‌پردازد.
کد خبر : 923717

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر(ع) استان یزد، نخستین نشست گارگروه تخصصی شرح و تبیین زیارت جامعه کبیره با حضور هادی حیدری‌نیا معاون فرهنگی دانشجویی و دبیر جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در استان یزد و غلامعلی مدیح عضو کمیته سیاستگذاری جشنواره و اساتید  در محل دبیرخانه جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) واقع در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این نشست با معرفی زیارت جامعه کبیره به‌عنوان یادگار امام هادی علیه‌السلام برای شیعیان، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره یکی از معتبرترین و مستندترین سند از احادیث شیعه بوده که از امام هادی علیه‌السلام روایت شده و به طرح مضامین بلند و مفاهیم بسیار مهم در زمینه امامت و ولایت می‌پردازد.

سیدحمید شمع‌ریزی متذکر شد: زیارت جامعه کبیره در حقیقت دائرةالمعارف کامل امام‌شناسی است که موجب می‌شود شیعیان دچار افراط و تفریط نشوند.

وی افزود: امام هادی علیه‌السلام در زیارت جامعه کبیره از یک سو به جایگاه خداوند متعال در نگاه ائمه اطهار علیهم السلام اشاره کرده و از سوی دیگر رابطه اهل بیت علیهم‌السلام با پروردگار را بیان می‌کند و نیز به بیان رابطه مطلوب شیعیان با امام می‌پردازد. همچنین زیارت جامعه کبیره به فضیلت‌های ائمه اطهار علیهم السلام اشاره و مخاطب را متوجه شأن و منزلت آنان می‌کند؛ به‌این ترتیب با خواندن زیارت جامعه کبیره و تأمل در روایات، انسان را متوجه جایگاه امام در دین خدا و زندگی می‌سازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته