دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 09:20
حجت‌الاسلام قائمی مطرح کرد؛

«پدر آیا ما بر حق نیستیم؟»؛ واکنش امام حسین(ع) به این سؤال حضرت علی‌اکبر(ع)

«پدر آیا ما بر حق نیستیم؟»؛ واکنش امام حسین(ع) به این سؤال حضرت علی‌اکبر(ع)
عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، واکنش امام حسین علیه‌السلام را به سؤال «پدر آیا ما بر حق نیستیم؟» حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام تشریح کرد.
کد خبر : 923727

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر(ع) استان یزد، نخستین نشست گارگروه تخصصی شرح و تبیین زیارت جامعه کبیره با حضور هادی حیدری‌نیا معاون فرهنگی دانشجویی و دبیر جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در استان یزد و غلامعلی مدیح عضو کمیته سیاستگذاری جشنواره و اساتید  در محل دبیرخانه جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی اکبر(ع) واقع در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در این نشست با اشاره به ماه محرم و مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: یکی از شخصیت‌هایی که معرفت عمیق نسبت به امام خود داشت، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام بود.

حجت‌الاسلام محسن قائمی عنوان کرد: حضرت علی‌اکبرعلیه‌السلام در کربلا از امام حسین علیه‌السلام پرسید: «پدر آیا ما بر حق نیستیم؟! و امام حسین علیه‌السلام گفت: بله، قسم به کسى که بازگشت بندگان به سوى اوست، ما بر حق هستیم‏. حضرت علی اکبر علیه‌السلام بیان کرد: «اى پدر در این صورت باکى نداریم که بر حق بمیریم! و حضرت فرمود: خدا به شما پاداش خیر بدهد، بهترین پاداشى که به فرزندى درباره پدرش داده مى‏‌شود.»

وی تبیین کرد: نکته قابل توجه در این گفت‌وگو جمله برخاسته از معرفت حضرت علی اکبر علیه‌السلام در قبال امام خویش است؛ یعنی آن زمان که شنید از پدرش سرانجام‌شان مرگ است، به جای سؤال از جزئیات نبرد و شهادت و ... فرمود: «پدر آیا ما بر حق نیستیم؟! ألسنا على‏ الحق». این جمله حاکی از آن است که شهدای کربلا در معیت امام عالم به چنان معرفتی رسیده بودند که نه‌تنها از مرگ هراسی نداشتند؛ بلکه آن را پلی برای رسیدن به عالی‌ترین درجات بهشت و همجواری با پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها می‌دانستند.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد مطرح کرد: حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام در لحظه جان دادنشان فریاد زد:‌ «ای پدرم درود بر تو؛ این جد من است که به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید به سوی ما بشتاب.»، درحقیقت باید گفت این نوع رفتار‌ها حاصل تعلیم و تربیت در مکتب وحی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته