دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 15:09
رئیس دانشگاه آزاد یزد:

انجمن‌های علمی سلول بنیادین دانشگاه کارآفرین هستند

انجمن‌های علمی سلول بنیادین دانشگاه کارآفرین هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: انجمن‌های علمی سلول بنیادین دانشگاه کارآفرین هستند و باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی حل‌کننده مسائل دانشگاه و کشور باشند.
کد خبر : 923705

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین و رئیس مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌زیست این دانشگاه اظهار کرد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از دانش در راستای توانایی و فهم فناوری و اجرای دقیق آن است.

وی وظیفه سابق باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان را شناسایی دانشجویان نخبه برشمرد و عنوان کرد: تغییر مهمی که اتفاق افتاده، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه نظارت بر دستیاران آموزشی را به این باشگاه محول کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد این وظیفه را به نحو مطلوب انجام داد و توانست در کشور رتبه سوم را کسب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مهم‌ترین کار این دانشگاه در آغاز سال جدید را تدوین بودجه دانست و گفت: تغییر مهمی که اتفاق افتاده بودجه‌بندی بر اساس دانشکده‌هاست. اگر در رشته‌ای دانشجو به تعداد کافی وجود ندارد، آن دانشکده باید در حوزه‌های دیگر ورود و درآمدزایی کند.

دهقانی‌اشکذری انجمن‌های علمی را سلول بنیادین دانشگاه کارآفرین و بالنده دانست و بیان کرد: انجمن‌های علمی باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی حل‌کننده مسائل دانشگاه و کشور باشند و با عملکرد پویا و واقعی خود دانش را در محیط‌های فنی و مهارتی آموزش دهند.

وی مطرح کرد : اقدامات اولیه سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در زمان معصومه طباطبایی رئیس سابق این دانشگاه انجام گرفت و با تخصیص بودجه صدور مجوز معاونت علمی این واحد دانشگاهی قطب پوشاک دانشگاه آزاد اسلامی را در یزد ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد  مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌زیست را از دیگر مراکزی دانست که می‌تواند پروژه تحقیقاتی را با حلقه علمی استاد و تلاش دانشجو به ثمر رساند.

به گزارش آنا، در این مراسم از محمدرضا سیدمیر رئیس سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین، مهدی دهقانی‌زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و علی شیبانی رئیس مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اهدای لوح قدردانی و برای محمد میرجلیلی در سمت سرپرست سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین و مهدی محمدیان در سمت رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و فروغ کلانتری در سمت رئیس مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌زیست دانشگاه آرزوی موفقیت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته