دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1403 - 08:35
ملی‌پوش سابق تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با آنا:

هر زمان جوانان بر سر کار آمدند نتایج بهتری کسب شد/ تکواندو در ورزش ما مظلوم واقع شده است

هر زمان جوانان بر سر کار آمدند نتایج بهتری کسب شد  تکواندو در ورزش ما مظلوم واقع شده است
ملی پوش سابق تکواندو گفت: متأسفانه تکواندو در ورزش ما مظلوم واقع شده و حتی قراردادهای لیگ برتر این رشته نیز بسیار کم است.
کد خبر : 923617

بهنام اسبقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو در آستانه المپیک پاریس گفت: شرایط و ریتم تمرین های تیم ملی و همچنین شرایط ذهنی و بدنی ملی پوشان خوب است. قرعه برخورداری نسبتا سخت تر است اما به هرحال المپیک است و شرایط خاص خود را دارد. بچه ها اگر تمرکز کنند و عملکرد قبلی شان را در المپیک پیش رو داشته باشند، موفق می شوند.

موفقیت در گرو آنالیز درست

او درباره جوان گرایی تیم ملی تکواندو اظهار کرد: چه در مربیگری چه در بخش بازیکنان، هر زمان که جوانان بر سر کار آمدند نتایج بهتری گرفتند. همیشه وقتی می خواهیم تغییرات اینچنین بدهیم، ترسی به وجود می آید که جای این فرد با این همه تجربه چه کسی می خواهد بیاید؟ اما هر وقت جوانان آمدند اتفاق های خوبی افتاده است. تکواندوکاران شاید جوان باشند اما باتجربه نیز هستند. هرکدامشان نزدیک چندین سال است که تکواندوکار هستند و مسابقات زیادی دادند. اگر آنالیز درستی از رقیبانشان در المپیک شده باشد، عملکرد خوبی خواهند داشت. نظر شخصی بنده این است که بچه ها چه با مدال المپیک چه بدون مدال المپیک از نوابغ ورزشی ایران هستند و حتی اگر خدایی نکرده در المپیک مدال هم نیاوردند از ارزش هایشان کم نمی شود. این موارد مربوط به دختران تکواندوکارمان نیز می شود. آنها راه و مسیر درست راه پیدا کردند و قطعا در آینده نیز موفق خواهند بود. باید فارغ از نتیجه از مبارزه آنها لذت ببریم.

اسبقی در خصوص اهمیت رقابت‌های آزاد آنکارا گفت: این تورنمنت صرفا برای ارتقا رنکینگ ورزشکاران بود و یک مسابقه معمولی بود. بچه ها در تورنمنت های خیلی بهتر نتیجه گرفته بودند.

هر زمان جوانان بر سر کار آمدند نتایج بهتری کسب شد/ در ورزش ما تکواندو مظلوم واقع شده

 نباید نتیجه گرا باشیم

وی درباره سرمربی تیم ملی تکواندو مردان گفت: مجید افلاکی از قهرمانان قدیم این رشته بوده است و تا به امروز همه سعی و تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی کرده است. متأسفانه کار اشتباهی که معمولا انجام می دهیم این است که دوره های ورزشی را مقایسه می کنیم. می گوییم دوره قبل که فلان مربی بود چه تعداد مدال کسب کردیم و ... که اینکار اشتباه است. حتی در یک ورزشی مانند فوتبال نیز تیم ها بالا و پایین دارند. نباید فقط نتیجه گرا باشیم. باید ببینیم افلاکی چه مقدار تأثیر خوب روی تیم گذاشته است. اینکه مقدار زیادی تلاش کرده و تمام دغدغه خود را بر روی المپیک پیش رو گذاشته است کافی است.

بچه های تکواندو همیشه مدال آور بوده اند

ملی پوش سابق در پاسخ به این سوال که افزایش پاداش ها برای مدال آوران را چگونه ارزیابی می کند گفت: ملی پوشان ما تمام عمرشان را برای ورزش می گذارند. باید دید با آن پاداش می توان حداقل هایی مانند یک خانه خوب و یک ماشین معقول را تهیه کرد؟ طبیعتا هرچه بیشتر به ورزشکاران رسیدگی شود نتایج بهتر می شود. متأسفانه تکواندو در ورزش ما مظلوم واقع شده است و حتی قرارداد های لیگ برتر نیز بسیار کم است. نزدیک به ده سال است که نواجوانان و جوانان ما در آسیا قهرمان هستند و همیشه مدال آورد بوده اند. آروزی موفقیت برای تمام بانوانمان در المپیک را دارم اما شانس بانوان تکواندوکارمان بیشتر از بقیه است. پتانسیل های بسیاری در تکواندو وجود دارد. امیدوارم بچه ها بتوانند جایگاه خوب خود را حفظ کنند و ارتقا بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته