دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

صابری: برای اولین بار نام دانشگاه‌ها در جدول بودجه کشور قرار گرفت

صابری: برای اولین بار نام دانشگاه‌ها در جدول بودجه کشور قرار گرفت
رئیس مرکز حقوقی وزارت علوم گفت: رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: برای اولین بار نام دانشگاه‌ها در جدول دوازده بودجه سالانه کشور قرار گرفت که مربوطه به فعالیت فرهنگی است.
کد خبر : 923471

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا صابری رئیس مرکز حقوقی وزارت علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری که امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) با حضور محمدعلی زلفی‌گل در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: با پیگیری وزیر علوم در برنامه هفتم پیشرفت، مصوب شد که پنچ درصد از بودجه دانشگاه‌ها به فعالیت فرهنگی اختصاص یابد که این امر در سال ۱۴۰۳ به مقدار ۳ درصد تصویب شد بدون آنکه از سرجمع اعتبارات دانشگاه‌ها مبلغی کسر شود و این مبلغ از سرجمع بودجه فرهنگی کشور تامین شد.

رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: وزیر علوم در این دوره اهمیت ویژه‌ای برای کار مرکز حقوقی و امور مجلس قائل بودند و تمام آئین‌نامه‌های صادره وزارت علوم و مصوبات هیئت امنا در این مرکز بررسی و اظهار نظر شد.

صابری گفت: در این مدت به ۳۰ هزار مکاتبه مجلس شورای اسلامی پاسخ داده شد و در ۲۰۰ سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ‌های قانع کننده به نمایندگان داده شد که فقط یک سوال به صحن مجلس رسید و هیچ یک به مرحله کارت زرد مجلس هم نرسید.

وی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه وزارت علوم و دانشگاه‌ها برای تعامل با نمایندگان در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس مرکز حقوقی و امور مجلس گفت: در ۳۰ پرونده مربوط به زمین و املاک وزارت علوم بهره‌برداری به مالکیت وزارت علوم صادر شد و در پانصد و سی هکتار بهره‌برداری با نام این وزارت تثبیت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته