دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

گنجی: درآمدزایی از قِبَل خوابگاه‌ها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید

گنجی: درآمدزایی از قِبَل خوابگاه‌ها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال ۱۴۰۱، ۸۳ میلیارد تومان از خوابگاه‌ها درآمدزایی داشتیم و در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر : 923458

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ از نزدیک شاهد مسائل و مشکلات در تمام امور خوابگاهی در دانشگاه‌ها بودیم و هیچ دانشگاهی نبود که از سوی مسئولان رها شده باشد؛ تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اغلب خوابگاه‌های دانشجویی را راه اندازی کردیم.

وی افزود: اگر به ۲ تا ۳ سال گذشته برگردیم، مشاهده می‌کنیم خوابگاه‌های دانشجویی با بحران مواجهه بودند صندوق رفاه هم از این موضوع مبرا نبود. به صورتی که در اواخر سال‌های ۹۷ و ۹۸ بودجه صندوق اضافه نشده بود و بودجه صندوق وزارت بهداشت ۱۰ درصد از ما بیشتر بود.


گنجی تصریح کرد: در دولت سیزدهم، تعداد ۱۲۶ بازدید از دانشگاه‌ها و احصای مسائل و مشکلات در زمینه خدمات رفاهی دانشجویان داشتیم، علاوه بر این طرح ۵۰،۵۰ و طرح ۴۰، ۳۰،۳۰ را در هیئت امنا مصوب کردیم تا هر دانشگاهی تمایل دارد، بتواند خوابگاه‌های خود را ارتقا دهد و با حمایت‌های وزارت خانه توانستیم بر این مشکل غلبه کنیم و در حال حاضر، هیچ گونه مشکل حادی در خوابگاه‌ها نداریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر چند دانشگاه در رتبه ۴ و ۵ داریم که در آینده به رتبه یک و دو ارتقا می‌یابند؛ تاکید کرد: امسال، بهترین سالی است که مسائل و مشکلات حادی که تاکنون گریبانگیر دانشگاه‌ها بوده را نداشتیم.

وی درباره میزان هزینه کرد خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون، ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازدید از خوابگاه‌ها هزینه شده و افزایش حدود ۲۵ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های ملکی داشته ایم. همچنین، ۳۱ هزار واحد به ظرفیت خوابگاه‌های استیجاری و ... اضافه شده است که در حال حاضر ظرفیت خوابگاه‌ها به به ۲۲۴۰ هزار نفر رسیده است.

گنجی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، ۸۳ میلیارد تومان از خوابگاه‌ها درآمدزایی داشتیم و در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: سال گذشته به ۲۵۰۰ دانشجو برای سفر به عتبات عالیات وام پرداخت کردیم.

گنجی به افزایش بیش از ۳ برابری وام‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: برای دانشجویان دکتری ۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که اگر متاهل شوند ۲۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد، همچنین وام‌ها در مقطع کاردانی به کارشناسی ۵ میلیون تومان رسیده است و وام ودیعه مسکن از ۱۵ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و ۲۵ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی افزایش سقف مبلغ ضمانت وام دانشجویی و تحصیلی و شرایط ضامنین و گواهی کسر از حقوق را تا ۱۲۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در سال ۹۹، ۴۲۷ میلیارد تومان وام پرداخت کرده ایم که در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۱۲۶۷ میلیارد تومان رسیده است که افزایش ۳ برابری داشته است.

گنجی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان وام اختصاص دادیم که امسال آن را به ۳ هزار میلیارد تومان رسانده ایم. همچنین، در طول ۳ سال گذشته حتی یک مشکل صنفی هم نداشته ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته