دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس‌زاده خواستار شد؛

لزوم جلوگیری از شارلاتانیسم در طب با نام‌های مختلف

لزوم جلوگیری از شارلاتانیسم در طب با نام‌های مختلف
رئیس سازمان نظام پزشکی با انتقاد از برخی سوء استفاده‌ها خواستار جلوگیری از رواج شارلاتانیسم شد.
کد خبر : 923424

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی اظهار کرد: معتقدم این رونمایی و گرامیداشت اگر به اندازه تمامی فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی ارزشمند نباشد، کمتر از آنها نیست.

وی ادامه داد: توجه به مفاخر و پیشکسوتان و کسانی که جامعه پزشکی مرهون و مدیون آنها است و گرامیداشت آنها به اندازه تمام وظایف حوزه نظام پزشکی ارزشمند است.

رئیس زاده گفت: در پیش چشم داشتن یاد، نام، آثار و منش اساطیر و مشاهیر و مفاخر پزشکی ایران و به تاسی از آنان گام نهادن بر قلل رفیع طب دنیا و پیشرو بودن و هدایت این علم نافع در دنیا امری ضروری است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با انتقاد از انتشار برخی محتوا‌ها علیه جامعه پزشکی در صدا و سیما، افزود: بی انصافی برخی رسانه‌ها در انتشار مطالب علیه جامعه پزشکی مورد انتقاد جدی ما است.

وی ادامه داد: چند روز قبل در سریالی به نام «قاضی» ظلم و بی انصافی به جامعه پزشکی تمام و کمال به تصویر در آمد. جامعه پزشکی نسبت به انتشار این فیلم‌ها انتقاد جدی دارد.

رئیس زاده گفت: باید با مشارکت تمامی بخش‌ها جلوی مداخلات و مطالب شارلاتانیزم با نام سلامت و طب ایستاد.

وی افزود: تاکید جدی ما طب مبتنی بر شواهد است و در شارلاتانیسمی برخی طب‌ها با نام‌های مختلف سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند کنار ما باشید تا با سوءاستفاده از لباس و عنوان روحانیت، جان و سلامت مردم به خطر نیافتد

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام پزشکی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته