دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1403 - 14:32

سردار تنگسیری: بیش از ۳۰ هزار نخبه در راهیان پیشرفت دریایی حضور داشتند

سردار تنگسیری: بیش از ۳۰ هزار نخبه در راهیان پیشرفت دریایی حضور داشتند
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما سال گذشته در یادمان والفجر ۸ بیش از ۹۵ هزار زائر را پذیرا بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه در مناطق دریایی حضور داشتند.
کد خبر : 923398

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، امروز در آیین تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت، اظهار کرد: ۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم که شاهد برکات زیادی بودیم. ذیل قرارگاه مرکزی، ۵ قرارگاه را تشکیل دادیم که ۳ قرارگاه آن مرتبط با مناطق عملیاتی دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه آشنایی جوانان ما با دریا و جزایر بسیار پر اهمیت است، اظهار کرد: گفتند در جزیره سیری ۵ شناور انگلیسی را گرفته اند و وقتی آن‌ها را دیدم مشاهده کردم که یکی از آن‌ها سن بالایی دارد و باقی همگی جوان هستند. وقتی با آن‌ها صحبت کردم یکی از آن‌ها گفت که در انگستان ۸۰ درصد شنا بلدند و با دریا آشنا هستند لذا جوانان ما هم باید با دریا آشنا شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه شاهد برکات بسیار قابل توجهی در رابطه با راهیان نور دریایی بودیم، گفت: عمده خلیج فارس متعلق به جمهوری اسلامی است و طولانی‌ترین و عمیق‌ترین مرز آبی و بیشترین جزایر راهبردی را در این منطقه داریم؛ جوان ما چرا نباید اینها را بشناسد.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته در یادمان والفجر ۸ بیش از ۹۵ هزار زائر را پذیرا بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰ هزار دانشجو و نخبه در مناطق دریایی حضور داشتند.

سردار تنگسیری در پایان تاکید کرد: راهیان نور یک فناوری است و لذا لازم است ما با شهدا آشنا شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته