دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعید مقدسیان ‌خبرداد؛

یادبودی برای سردار سلیمانی در اجلاس پیرغلامان حسینی

یادبودی برای سردار سلیمانی در اجلاس پیرغلامان حسینی
سعید مقدسیان مدیرکمیته اندیشه ورز بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان رضوی گفت: یکی از علل انتخاب استان کرمان برای این اجلاس هم یادبودی برای خود سردار سلیمانی و هم حضور پیرغلامان بر مزار ایشان بود.
کد خبر : 923174

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید مقدسیان مدیر کمیته اندیشه ورز بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: هر ساله برای تجلیل از مادحین کل کشور و حتی بخش بین‌الملل به همت سازمان صدا و سیمااین اجلاس برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: روال اینطور است که از کانون مداحان، بسیج مداحان، خانه مداحان و روسای جامعه مداحی و شورای هیئات مداحی و اداره تبلیغات اسلامی اسامی بررسی و همه به یک نتیجه مشترک رسیده و فهرست تعدادی از افرادی که قرار است تجلیل شوند، مشخص و به دفتر مرکزی ارسال شده و جلسات متعدد کمیته‌های مختلف در تهران برگزار می‌شود و جلسه هیئت اندیشه ورز در تهران تصمیم گیرنده برای تجلیل شوندگان برپا می‌شود.

مقدسیان با اشاره به اینکه آخرین جلسه کمیته نیز در تهران برگزار شده و اسامی مشخص شده است، گفت: اسامی به زودی اعلام خواهد شد و اشخاص برتر معرفی می‌شوند. در جلسه کمیته خیلی از افرادی که مشخص شده و ناشناخته هستند دوباره بررسی می‌شوند و با رابط آنها در صدا سیمای استان و نماینده دعبل خزاعی و حتی رییس کانون مداحان استان صحبت کرده و کسب اطلاع می‌شود، اگر لازم باشد آن شخص تغییر کرده و یا فرد دیگری انتخاب می‌شود.

وی همچنین افزود: دیگر جلسه دیگری در تهران برگزار نمی‌شود اجلاس پیرغلامان نیز در افتتاحیه استان کرمان و مزار حاج قاسم سلیمانی و اختتامیه در هیئت ثارالله کرمان و ما بین آن نیز دو روز در بیت الزهرای استان در خدمت پیرغلامان هستیم.

مقدسیان در ادامه افزود: تمام تلاشمان این است که با همت بسیج سازمان صدا و سیما، هیئت اندیشه ورز، کانون مداحان، سازمان تبلیغات، شورای هیئت‌های مذهبی، سازمان هیئت‌ها و تشکل‌ها یک مجلس با آبرو و درخورد پیرغلامان سیدالشهدا را بتوانیم در استان کرمان برگزار کنیم و از پیرغلامان تجلیل داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که ویژگی این دوره از اجلاس نسبت به سال‌های قبل چیست: دراین دوره حساسیت بیشتری برای انتخاب و شناسایی پیرغلامان نسبت به دوره‌های قبل صورت گرفته و این هم بدین معنی نیست که قبلا این حساسیت نبوده، بلکه قطعا کسانی هم که سال‌های قبل انتخاب می‌شدند با روند مشخص بوده و لطف امام حسین (ع) شامل حالشان شده، اما امسال حساسیت‌ها با هیئت‌های که در کمیته اندیشه ورز وجود داشت، بیشتر است تا همه کسانی که انتخاب می‌شوند افرادی باشند که به لحاظ سن و قدمت درخور بوده و شایسته این مجلس باشند.

مقدسیان درباره انتخاب استان کرمان برای میزبانی اجلاس گفت:‌استان کرمان چند سال قبل نیز تقاضای میزبانی داده بود منتها ما تقاضا از استان‌های دیگر مثل خراسان رضوی هم داشتیم، اما چون در خراسان همایش‌های متعدد دیگری هم برگزار می‌شود و به خاطر پیوند سردار سلیمانی و استان کرمان و هم اینکه ایشان خودشان هم تمایل به برپایی یکی از اجلاس‌ها در کرمان داشتند، میزبانی این استان را قبول کردیم، انشاالله که آبرومند برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته